در دیدار فرهادی با دستیار رئیس‌جمهور روسیه مطرح شد؛
در دیدار وزیر علوم با دستیار رئیس‌جمهور روسیه بر ضرورت تسهیل روابط بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بین ایران و روسیه تاکید شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۶۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آندره فورسنکو دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور علم و فناوری با یکدیگر در  وزارت علوم دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرهادی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و فناوری فعلی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن تفاهمات گذشته، شاهد توسعه روابط علمی کشور دو در سطح عالی باشیم.

وی افزود: همواره همکاری‌های علمی بین دانشگاهای ایران و روسیه برقرار بوده است لذا هدف ما در این دیدارها ساماندهی و آکادمیک کردن روابط دوجانبه است.

وزیر علوم برگزاری همایش‌های علمی مشترک، انجام بازدیدهای علمی از دانشگاه‌های دو کشور، انجام تحقیقات مشترک علمی، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و حمایت از رشته تقویت زبان روسی در دانشگاهای ایران و زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه را از جمله زمینه‌های اولویت‌دار برای همکاری‌های علمی نام برد.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور علم و فناوری نیز با اشاره به اینکه در مدت هشت سال تصدی وزارت علوم روسیه با دانشگاه‌های ایران آشنایی خوبی پیدا کرده، بر ضرورت تسهیل روابط بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران و روسیه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار پروفسور ویکتور سادوینچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو با اشاره به دیدار و گفت‌وگوی خود با روسای دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف و بازدید از پارک علم و فناوری پردیس، گفت: در این دیدارها، زمینه‌های همکاری مختلف علمی و تحقیقاتی بررسی شد و مقرر شد هیئتی از مدیران دانشگاهی ایران از دانشگاه‌های مسکو بازدید کنند.

 
ارسال نظرات