خبرهای داغ:
رسایی جزئیات جلسه کمیسیون اصل ۹۰ برای حادثه فرودگاه جده را تشریح کرد

۴ مطالبه الزامی دولت از عربستان در برابر حادثه شنیع جده

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد محاکمه عناصر پشت صحنه و دو پلیس حیوان‌صفت، عذرخواهی رسمی دولت سعودی و تغییر رفتار در برخورد با زوار و حجاج ایرانی می‌تواند غرور ملی خدشه‌دارشده را ترمیم کند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۲۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مجلس را منتشر کرد:

روز گذشته مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج برای ارائه توضیحات در باره حادثه فرودگاه جده در سه کمیسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. البته رئیس کاروان و خانواده دو جوانی که در فرودگاه جده مورد آزار و اذیت قرا گرفته بودند با دعوت قبلی، فقط در کمیسیون اصل 90 حضور داشتند. نکات مهمی که در جلسه کمیسیون گذشت ارائه گزارش خانواده ها و اقدامات مسئولان سازمان حج و وزارت خارجه بود. دیروز چند نکته مهم را در کمیسیون اصل 90 مطرح کردم که برای اطلاع عموم هموطنان هم در این یادداشت نوشته ام:

1 . با توضیحات ارائه شده مشخص گردید که دو نوجوان عزیز کشورمان - علی رغم سن کم - در برابر رفتار کثیف پلیس های عربستان مقاومت کرده و با آنها درگیر شده اند برای همین دو پلیس حیوان صفت، موفق به اجرای نیت شوم خود نشدند و تنها به آزار و اذیت آنها پرداختند. با این وجود و علی رغم تهدید آنها به سکوت، دو نوجوان وقتی به جمع کاروان بازگشته اند، موضوع را پنهان نکردند و باعث پیگیری موضوع شدند و به همین دلیل هم شایسته تقدیر و تجلیل هستند که طبعا سازو کار خود را دارد.

2 . بدون تردید رفتار حیوانی و نیت شوم دو پلیس سعودی برنامه ریزی شده و برای انتقام از شیعیان بوده است. اگر بپذیریم که نظام سیاسی عربستان در آن نقشی نداشته، قطعا پای برخی از مفتیان بی مغز وهابی و افراطیون آنها در این اقدام شوم نقش داشته است. خبر روزنامه الصباح کویت هم – هر چند رسما تایید نشده - همین را تقویت می کند.

3 . بعد از انتشار خبر این اتفاق، متأسفانه جریان مرموزی که بدون تردید عناصر اصلی آن در آن سوی مرزهاست، در شبکه مجازی با پیش کشیدن موضوع عرب و عجم، شیعه و سنی و ... به دنبال تشدید اختلافات مذهبی و قومی بر آمد. این جریان حتی با بهانه قرار دادن این اتفاق، به انکار ضرورت اصل حج واجب (و نه انکار ضرورت عمره مستحبی) روی آورد با طرح این شبهه که اساسا حج سفری لغو و هزینه کرد اموال برای آن، بر خلاف عقل است. همه باید توجه کنند که در فضای مجازی در دام این جریان قرار نگیرند و نسبت به اصل سفر معنوی حج – که با شرایطی انجام آن واجب و از فروع دین ماست - از خود غیرت به خرج دهند.

4 . رئیس جمهور محترم هر چند با تأخیر اما بالاخره در باره این حادثه موضع گرفتند که قابل تقدیر است. البته یک مشکل عمده، نگاه ویژه دولت یازدهم به حکومت آل سعود است تا جایی که رسانه های غیر دولتی منتقد آل سعود را به دلیل تیترهای انتقادای در فشار قرار می دهد و در برابر موضوع مهم یمن منفعلانه عمل می کند. کافی است ادبیات رهبر معظم انقلاب را با ادبیات مسئولان دولتی در خصوص موضوع تجاوز آل سعود به یمن در کنار هم قرار دهید تا این نکته را دریابید.

5 . در خبرهای امروز آمده که با دستور وزیر ارشاد  سفر حج عمره تا زمان محاکمه و مجازات عوامل رفتار شنیع فرودگاه جده به حالت تعلیق در می آید. ضمن تشکر از مسئولانی که این تصمیم را گرفته اند اما به نظرم این کمترین مطالبه ممکن است یعنی بعد از این رفتار، باید سفر مستحبی عمره را تقویت هم می کردیم؟ قطعا محاکمه و مجازات دو حیوان مأمور فرودگاه جده امری بدیهی و طبیعی است.

6 . روز گذشته در جلسه کمیسیون اصل 90 هم گفتم که دولت محترم باید چهار مطالبه را از دولت سعودی در دستور کار خود قرار دهد تا غرور ملی ای که خدشه دار شده، ترمیم شود:

اولا: محاکمه عناصر پشت صحنه و دو پلیس حیوان صفت، ثانیا: اجرای حکم بویژه اعدام دو پلیس - بر اساس آنچه مقامات عربستان در جلسات رسمی اعلام کرده اند- در حضور خانواده هایی که به آنها هتک حرمت شده، ثالثا: عذرخواهی رسمی دولت عربستان سعودی، رابعا: تغییر رفتار در برخورد با زوار و حجاج ایرانی.

ظاهرا دولت محترم خیلی به دنبال مطالبه سوم نیست! دولت باید با این چهار مطالبه، علاوه بر ترمیم افکار عمومی خشمگین و عصبانی نسبت به جنایت آل سعود در بحرین، یمن و خصوصا اتفاق شنیع فرودگاه جده، در خصوص آینده نیز تضمین هایی را دریافت کند تا حرمت زائران خانه خدا حفظ شود.

البته با تحقق همه اینها امیدوارم مردم عزیز کشورمان برای تو دهنی به آل سعود و اثبات همدلی و همنوایی با دو زائر نوجوان کشورمان و خانواده های محترم آنها فعلا خود از انجام این سفر مستحبی انصراف دهند و به جای آن به عتبات عالیات عراق سفر کنند تا فرا رسیدن روزی که ان شاءالله شاهد سقوط آل سقوط باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها