نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که وکلای ملت پس از توزیع گزارش کمیسیون اصلی 10 روز برای ارائه پیشنهادهای خود برای طرح‌ها و لوایح مهلت دارند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۱۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان مواد دیگری از طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی و به تصویب رساندند.

بر طبق نظر وکلای ملت یک ماده به عنوان ماده 146 مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می‌گردد:

ماده 146 مکرر- پس از توزیع گزارش کمیسیون اصلی توسط هیأت رئیسه مجلس، کمیسیون‌های فرعی در موارد ارجاعی و نمایندگان می‌توانند ظرف مدت 10 روز از تاریخ توزیع گزارش، پیشنهادات خود را در خصوص اصلاح، برگشت به طرح یا لایحه اصلی و پیشنهادهای الحاقی در هر ماده و اجزای آن، حذف کل ماده و اجزای آن به هیأت رئیسه مجلس ارائه نمایند.

تبصره- گزارش کمیسیون اصلی همراه با گزارش کمیسیون‌های فرعی و پیشنهادات نمایندگان موضوع این ماده و ماده 145 در مورد هر طرح یا لایحه و همچنین در موارد ارجاعی به کمیسیون اصلی حین بررسی طرح‌ها و لوایح حداقل 48 ساعت وم در موارد اعاده شده از شورای نگهبان حداقل یک جلسه یا 24 ساعت قبل از رسیدگی در جلسه رسمی مجلس باید بین نمایندگان مجلس توزیع شده باشد در غیر این صورت در آن جلسه قابل رسیدگی نیست.

ارسال نظرات