رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا گفت: در طی ۱۰ سال اخیر دست‌های پشت پرده‌ای در سینما به دنبال تخریب چهره خانواده‌های مذهبی هستند.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۳۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجةالاسلام رضا غلامی در نشست ویژه بانوان با بیان این‌که از ستم به زن از طرفی غربی‌ها به ستوه آمده‌ایم، اظهار داشت: معلوم نیست که تا کی با استفاده ابزاری از جنس زن، کرامت انسانی لگدمالی می‌شود و تا کی قرار است زنان وسیله‌ای برای اعمال هوسبازان و راهی برای پر کردن جیب سرمایه‌داران غربی باشد.

وی با بیان این‌که طبق آمارها سالانه 2 میلیون زن در دنیا به بردگی جنسی گرفته‌ می‌شوند و عمده اینها طول مدت بردگی خود را در اروپا سپری می‌کنند، تصریح کرد: آیا این افراد حقوق انسانی ندارند و آیا مجامع بین‌المللی در این زمینه نباید کاری بکنند؟

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا با اشاره به کشتار و شکنجه وسیع زنان در 10 سال گذشته به ویژه در منطقه خاورمیانه، اضافه کرد: از بعد از حادثه مشکوک 11 سپتامبر که آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه ما لشکر‌کشی کردند تعداد زیادی از زنان و کودکان کشته شدند حال سوال ما از مجامع بین‌المللی حقوق زنان این است که این ده‌ها هزار زن و کودک که به فجیع‌ترین شکل ممکن یا شکنجه روحی و جسمی شدند، انسان نبودند و حق حیات نداشتند؟ به چه حقی توسط غربی‌ها و ایادی آن‌ها کشته شدند و می‌شوند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برابری جنسیتی گفت: این موضوع یکی از بحث‌های کهنه‌ای است که برخی گروه‌های غرب‌گرا آن را زنده می‌کنند چرا که بر اساس معارف اسلامی برابری جنسیتی ظلم به زن است. چرا که در آن حقوق اضافی زن نسبت به مرد نادیده گرفته می‌شود.

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا اضافه کرد: ما در مقابل برابری جنسیتی، ‌عدالت جنسیتی را قبول داریم که البته باید این موضوع برای زنان و دختران ما تبیین شود چرا که برخی به اسم تساوی جنسیتی، کرامت انسانی زن را نادیده می‌گیرند.

غلامی با اشاره به موضوع اشتغال زنان نیز یادآور شد: اسلام با اشتغال زنان مادامی که به نقش همسری، مادری و عفافش لطمه نخورد موافق است اما سوال مهم اینجاست که برای امنیت اخلاقی زنان شاغل در محیط کار چه فکری شده است؟

وی با بیان این‌که آنهایی که بر طبل اشتغال زنان می‌کوبند باید اعلام کنند که راه‌های تأمین امنیت اخلاقی زنان به ویژه در محیط‌های خصوصی چیست، گفت: آیا فکری برای حمایت از این افراد شده است؟ آیا آن‌ها می‌توانند شکایت کنند و این شکایت منجر به بیکار شدن آن‌ها نشود؟ یا برای استفاده ابزاری از زنانی که به عنوان مانکن استفاده می‌شوند چه فکری شده است و با کارفرمایی که اعلام می‌کند زن باید در محیط کارش با وضع آرایش کرده و پوشیدن لباس‌های مخصوص حاضر شود چه برخوردی صورت گرفته است؟

غلامی ادامه داد: برای برخی از زنان کشور حقوق به درستی پرداخت نمی‌شود. چه کسی از اینها حمایت می‌کند یا برای کسانی که به آن‌ها مرخصی زایمان داده نمی‌شود و اگر اعتراض کنند اخراج می‌شوند، چه فکری شده است؟ آیا نباید قبل از کوبیدن به طبل اشتغال زنان به فکر حمایت همه جانبه از آن‌ها باشیم؟

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا، با بیان این‌که بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان است، خاطرنشان کرد: وقتی انسان مطلع می‌شود که هر روز چه تعداد طلاق در کشور صورت می‌گیرد یا چه تعداد از دختران با بالا رفتن سن قادر به ازدواج نیستند، متأثر می‌شود. اینها مواردی است که دولت باید با کمک مردم و تشکل‌های مردمی حل کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات دغدغه برخی مسئولان حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است. سوال ما این است آیا حقوق زنان را برای همه زنان می‌خواهیم یا یک عده مرفهان بی‌درد؟

غلامی اضافه کرد: طبق نظرسنجی‌های معتبر 88 درصد بانوان ایرانی به حجاب اسلامی اعتقاد دارند. البته بین عقیده و عمل فاصله وجود دارد. همچنین باید در نظر داشت بخش عمده‌ای از بانوان ایرانی حجاب شرعی دارند و نباید آنچه در معابر می‌بینیم به کل زنان کشور تعمیم دهیم.

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا یادآور شد: حجاب اسلامی در عین این‌که گرایش فطری و عقلی است و با ایمان فرد مستدام می‌شود اما یک قانون اجتماعی است. یعنی اسلام برای حفظ سلامت اجتماع و کرامت انسانی و شخصیت زنان و تعدیل گرایش‌های جنسی در جامعه این قانون مترقی را وضع کرده و نمی‌توان به آن دلبخواهی عمل کرد.

وی ادامه داد: اگر برخی از مردم و مسئولان به برخی از احکام درست عمل نمی‌کنند اجازه نداریم درباره قانون اجتماعی حجاب مماشات کنیم. چرا که برخی می‌گویند بروید راستگویی را تمرین کنید و بعد حجاب را درست کنید که این منطق اسلام نیست.

غلامی با بیان این‌که حجاب برای سالم ماندن جامعه رکن است، گفت: گرچه حجاب یک قانون اجتماعی است اما بهترین راه برای ترویج و صیانت از آن کار جذاب،‌ قوی و مبتکرانه است که در همین جا باید اعلام کنیم رسانه‌ها و مراکز فرهنگی در این مورد کوتاهی کرده‌اند و تا نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا با بیان این‌که نباید کار سلبی کنار گذاشته شود، خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی این موضوع را قبول نمی‌کند و این انتظار مردم است که بر اساس قانون با افرادی که به طور سازمان‌ یافته به دنبال ترویج بدحجابی هستند برخورد انتظامی و مناسب صورت گیرد. البته نمی‌گوییم برخوردهایی که تاکنون صورت گرفته هیچ اشکالی نداشته است.

وی گفت: مظلومیت خانواده‌های متدین و مذهبی یکی از موارد مشهود است که متاسفانه از دو دهه گذشته دست‌هایی به ویژه در سینما فعال بوده که تصویری مخدوش از خانواده ایرانی ــ مذهبی نشان دهد.

رئیس مؤسسه علوم انسانی ــ اسلامی صدرا افزود: در 10 سال اخیر چند فیلم ساخته شده است که پدری مذهبی اما فرزندان، دختر و همسرش را اذیت و آزار می‌دهد. حتی سریالی در این زمینه داشتیم که تصویر خانواده مذهبی را شکست خورده و از آن طرف خانواده مدرن را بسیار مطلوب نشان می‌دهد. در حالی که واقعیت این نیست و هر کس به دین واقعی نزدیک شود شادمان‌تر و منظم‌تر می‌شود.

ارسال نظرات