خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند گفت: امروز ایران اسلامی تنها مروج واقعی و پرچمدار پاسداشت و نشر ارزش‌های زن است که نعمتی بزرگ برای کشورمان به شمار می‌رود که این نعمت در پرتو خون شهدا و هدایت‌های ارزنده امام راحل و مقام معظم رهبری حاصل شده است.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۳۲
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم جشن میلاد کوثر در نهاوند با تبریک هفته نکوداشت مقام زن از رعایت حجاب و عفت درجامعه به‌عنوان مهمترین راهبرد عملی در سیره تربیتی حضرت زهرا (س)نام برد و اظهار داشت: اسلام به زن و شخصیت و جایگاهش درجامعه توجه دارد و همواره بر حفظ کرامت وجودی زنان تاکید داشته است و این درحالی است که جوامع و مکاتب غربی دیدگاهی متفاوت به زن لحاظ شده و آن را از بسیاری از حق و حقوق های انسانی در جامعه محروم داشته است.

وی سوره کوثر را مربوط به حضرت زهرا(س) بیان کرد و اظهار داشت: در این سوره کلماتی وجود دارد که تنها یکبار درقرآن ذکرشده اند و این نشان از عظمت و جایگاه رفیع حضرت صدیقه طاهره است.

امام جمعه نهاوند در ادامه به رعایت و حفظ حجاب حضرت زهرا اشاره کرد و افزود: حفظ جایگاه زن در جامعه امروز یک ضرورت است و بانوان در نظام اسلامی باید با بهره گیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) در مسیر حفظ ارزش ها و منویات دینی حرکت نمایند.

وی گفت: در آیات و احادیث متواتر بیان شده است که بهانه ایجاد جهان بخاطر یک زن بنام فاطمه زهرا(س) است درحالیکه در دیدگاه مادی و مکاتب غربی ازاین موضوع مهم غفلت شده است و به زن به عنوان یک شی و کالای مادی نگاه شده است.

مغیثی به جایگاه زنان در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: مدافعین دروغین حقوق زن در غرب، برهنگی را آزادی زن و بی بند و باری را نشانه تمدن آن می دانند و می گویند برهنگی و برداشتن حجاب و پوشش برای زن مدنیت، بیداری، آزادی و بصیرت را همراه دارد.

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی تنها مروج واقعی و پرچمدار پاسداشت و نشر ارزش‌های زن است که نعمتی بزرگ برای کشورمان به شمار می‌رود که این نعمت در پرتو خون شهدا و هدایت‌های ارزنده امام راحل و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات