خبرهای داغ:
معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران کشور‌:

در آموزش و مهارت‌آموزی ضعف‌های جدی داریم

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران کشور‌ با بیان اینکه در علم آموزش و مهارت آموزی ضعف هایی داریم که باید به آنها توجه کنیم و سعی در رفع آنها داشته باشیم، افزود: کار در حوزه علمیه هنگامی به سامان می رسد که عناصر اخلاقی عمومی و اقتصادی به نتیجه برسد و با هم هماهنگ باشد.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۲۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی با حضور معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ برادران، حجت‌الاسلام علی عماد و معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام علی اکبر حصاری در حوزه علمیه همدان برگزار شد.

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ برادران کشور در این مراسم با اشاره به اینکه ماموریت حوزه علمیه در چند فاکتور مورد توجه است، اظهار داشت: شناخت و فهم گزاره ها و مفاهیم دینی از اصلی ترین موارد است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه برادران کشور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید مسائل دینی را بیان کنند، افزود: طلاب حوزه‌های علمیه اطلاع رسانی وروشنگری در جامعه را اولویت بدانند.

وی با بیان اینکه طلبه ها باید پیام وحی و مهارت های دینی تبلیغی را از سر حکمت، فصاحت و بلاغت به جامعه عرضه و اطلاع‌رسانی کنند و دانش را نشر دهند، گفت: نشر دانش دینی گام دوم ماموریت های حوزه علمیه است.

عماد با اشاره به اینکه ماموریت سوم حوزه علمیه جد و جهد در راستای تحقق و عینیت بخشی به آموزه های دینی است، عنوان داشت: این ماموریت ها در درون سیستم به عنوان خرده نظام در جامعه اسلامی است که باید به آنها دقت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش روحانیون در شرایط موجود این است که در عرصه جامعه بدانند چه کنند و چگونه پاسخ دهند، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مدیریت کشور باید در دست نخبگان دانشگاه و حوزه باشد و در همین زمینه باید دقت کنیم که چه کردیم که این امر محقق شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران کشور اذعان داشت: برای کسب موفقیت باید اول زمانه خود، جامعه و تحولات را شناخت چراکه اگر کوتاهی صورت گیرد این امر ما را در جامعه دچار مشکل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر زمانه خود را بشناسیم امور پیچیده به ما هجوم نخواهد آورد، اظهار داشت: اگر طلبه عالم به زمان باشد از حوادث جامعه متعجب نخواهد شد.

عماد با اشاره به اینکه در علم آموزش و مهارت آموزی ضعف هایی داریم که باید به آنها توجه کنیم و سعی در رفع آنها داشته باشیم، افزود: کار در حوزه علمیه هنگامی به سامان می رسد که عناصر اخلاقی عمومی و اقتصادی به نتیجه برسد و با هم هماهنگ باشد.

*ارسال 432 اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در همدان

دبیر جشنواره علامه حلی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه آثار ارسالی نسبت به سال گذشته کمتر شده بیان داشت: سال گذشته ۴۳۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۲۸۰ اثر برادران و ۱۵۲ اثر را خواهران ارسال کرده بودند.

حجت الاسلام سعید کاظمی اضافه کرد: همچنین امسال ۴۰۸ اثر شامل ۲۵۹ اثر از برداران و ۱۴۹ اثر از خواهران به جشنواره ارسال شد و آثار در قالب چهار کتاب، ۱۵ پایان نامه، ۳۶ مقاله و ۸۱ تحقیق پایانی داده شده است.

وی عنوان داشت: تعداد برگزیدگان ۱۲ برادر و ۱۲ خواهر بود که از کل این تعداد هشت تحقیق، ۱۴ مقاله و دو کتاب انتخاب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات