خبرهای داغ:
عزیزی:

مادر نقش جدی در تعلیم و تربیت دارد/ حضرت زهرا(س) الگوی نمونه زنان در امر تعلیم و تربیت است

یک روانشناس گفت: مادران و زنان امروز باید در امر تعلیم و تربیت از حضرت زهرا(س) تأسی جویند چراکه اولین کسی که بیش از همه در این امر نقش جدی ایفا می کند مادر است.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۱۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، علی عزیزی ضمن با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر در جمع زنان فاطمی شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: شخصیت معنوی حضرت زهرا(س) از بسترهای معنوی تشکیل شده که هر یک از آنها برای زندگی معنوی و معنادار به کار می آید از این جهت این بانوی نمونه کاملترین الگویی است که می توان در ابعاد گوناگون زندگی بهره گرفت.

وی عنوان کرد: مادران و زنان امروز باید در امر تعلیم و تربیت از حضرت زهرا(س) تأسی جویند چراکه اولین کسی که بیش از همه در این امر نقش جدی ایفا می کند مادر است.

این روانشناس ابراز داشت: مادر اولین فردی است که کار تربیتی را آغاز می کند بنابراین تمام حرکات و اعمال مادر تأثیر عمیقی بر روح و جسم فرزند می گذارد.

وی در ادامه اظهارداشت: مادر مربی ارزشمندی است که در نبودش هر لحظه ممکن است فرزند راه نادرست و منحرفی را انتخاب کند چراکه پدر و مادر اولین کسانی هستند که فرزندان در تمام مراحل زندگی آنها را به عنوان الگوی خود قرار می دهند، بنابراین کسی که انتظار ادب و معرفت و حق شناسی از فرزندانش دارد، باید همین حالت را نسبت به پدر و مادر خود و بزرگترها نشان دهد تا کوچکترها نیز از او بیاموزند.

عزیزی یادآور شد: اسلام برای فعالیت زنان در خانواده ارزش زیادی قائل است و اجر آن را با جهاد در راه خداوند برابر می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با حربه های گوناگون رکن اصلی خانواده را مورد تهدید قرار داده و اگر نظام خانواده در جامعه‌ای از هم پاشیده شود دشمن براحتی می تواند فرهنگ خاص خود را به آن جامعه القا کند.

این روانشناس تصریح کرد: در مقابل این همه هجمه والدین مسئول مقابله با این هجمه ها هستند و این جز با الگوگیری از سبک زندگی اهل بیت(ع) میسر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات