نماینده مجلس هشتم با تاکید بر اینکه کاردار سفارت عربستان در تهران باید اخراج شود، گفت: وزارت امور خارجه باید برخورد قاطعی در برابر اقدامات رژیم آل‌سعود انجام دهد تا دیگر شاهد هتک حرمت زائران ایرانی نباشیم.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۶۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، زهره الهیان عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم،، با اشاره به ضرورت برخورد قاطع و جدی مسئولان دستگاه سیاست خارجی در برابر اقدامات هتاکانه رژیم آل سعود اظهار داشت: اقدامات اخیر سعودی‌ها متاسفانه شرایطی را فراهم کرده که حرمت و شأن زائران ایرانی زیر پا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این گونه اقدامات قبلا هم صورت گرفته و باید شأن و منزلت زائران ایرانی حفظ شده و شرایط برای این سفر معنوی فراهم باشد اما هم اکنون چنین شرایطی فراهم نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با بیان اینکه مردم و افکار عمومی به هیچ عنوان چنین رفتارهایی را قبول نخواهند کرد و نسبت به آن اعتراض دارند، خاطرنشان کرد: همزمان با لغو سفر مستحبی عمره اقدامات قاطع و جدی باید از سوی وزارت امور خارجه و مسئولان دستگاه دیپلماسی باید در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد چنین هتک حرمت‌هایی نباشیم.

الهیان در ادامه به تجاوز رژیم آل سعود به یمن اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این تجاوز بی‌رحمانه و قتل‌عام مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن وزارت خارجه باید رویکرد قاطع‌تری در برابر اقدامات ناقض حقوق بشر رژیم آل سعود در نظر بگیرد.

***رژیم آل سعود حافظ منافع صهیونیست‌ها است

وی تاکید کرد: مجلس و شورای عالی امنیت ملی نیز باید به صورت جدی در این قضیه ورود و با آن برخورد کنند تا در آینده امنیت زائران ایرانی حفظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کاردار سفارت عربستان در تهران باید اخراج شود، گفت: این رژیم تبدیل به حافظ منافع صهیونیست‌ها شده و در جهت اهداف آنها کار می‌کند که همین موضوع باعث شده کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز رویکرد مناسبی در خصوص ایران نداشته باشند و به همین دلیل باید قاطعانه با رژیم ‌آل سعود برخورد شود.

ارسال نظرات