رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رئیس بنیاد شهید گفت: آقای روحانی و کابینه‌اش حقیقتاً مخلص انقلاب، کشور و مردم هستند.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۳۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج، ، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاونان خود صبح دیروز (یکشنبه) با آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله هاشمی در این دیدار، با تأکید بر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار شهدا و خانواده‌هایشان در شکل‌گیری و انسجام انقلاب اسلامی، گفت: اگر شهدا خون پاک و مقدس خود را تقدیم انقلاب اسلامی نمی‌کردند، قطعاً امروز ما در چنین آرامش و امنیتی به سر نمی‌بردیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت، اقتدار و استقلال ایران را مرهون زحمات و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاوید الاثرها دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و از همه مهمتر، پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های آنها وظیفه تک تک ماست.
وی با اشاره به آیه شریفه «وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لَـَکِن لآتَشْعُرُون، به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند ولی شما نمی‌فهمید»، اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و سهم و روزی خود را از خداوند می‌گیرند و از بالاترین مقام بشری در نزد خداوند برخوردارند.
آیت‌الله هاشمی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاویدالاثرها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این خانواده‌ها، بهترین و عزیزترین افراد زندگی خود را تقدیم انقلاب کردند که باید مورد تکریم و احترام همگان قرار بگیرند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت پیگیری مطالبات و نیازهای خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد و افزود: این خانواده‌های مظلوم نباید هیچ مشکلی داشته باشند، چرا که آنها همواره در سخت‌ترین شرایط با تقدیم بزرگترین سرمایه‌های خود از انقلاب و کشور حمایت کرده‌اند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «در همه انسان‌ها نوعی حُب نفس و خودخواهی وجود دارد»، افزود: اگر خودخواهی با تقدس همراه شود، سازنده می‌شود و بهترین راه اقناع روحیه خودخواهی، نزدیکی به خداوند است.

وی خطاب به رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: آقای روحانی و کابینه‌اش حقیقتاً مخلص انقلاب، کشور و مردم هستند و از این جهت فضای خوبی در اختیار شما قرار گرفته است که باید از این فرصت در اصلاح وضع بنیاد و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز بهره ببرید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر پیگیری مشکلات خانواده‌های جاویدالاثرها، اظهار داشت: اینان مظلوم‌ترین ایثارگران دفاع مقدسند و باید به خواسته‌های روحی خانواده‌های چشم انتظار آنان توجه شود.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارش مختصری از فعالیت‌ها و عملکرد این بنیاد ارائه کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد ما ایجاد آرامش در بین ایثارگران به ویژه جانبازان است

ارسال نظرات