خبرهای داغ:
مسئول موسسه روایت سیره شهدا گفت: نماز ورزش روح انسان‌ها است و اگر انسان‌ها از حرامات دوری کنند و به سمت حلال‌ها بروند به طور قطع می‌توانند روح خود را ورزش دهند.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۲۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از زنان بسیجی و ورزشکار در سالن ورزشی شهید حیدریان با بیان این که بسیجیان ورزشکار به ویژهبانوان سه ویژگی مهم دارند که این سه ویژگی شامل سلامت جسم، مربی محوری و جدی بودن در میدان مسابقه می‌شود، گفت: یک ورزشکار خوب جسم سالمی داردو سلامت جسم توصیه قرآن است ولی نکته مهم این است که ورزشکاران در کنار سلامت جسم باید به سلامت روح که به وسیله نماز و عبادت تأمین می‌شود نیز توجه داشته باشند.

وی افزود: نماز ورزش روح است و انسانی که بر خواندن نماز مداومت می‌کند در مسیر صالحان و عابدان قرار گرفته و می‌تواند راه کمال را طی کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ورزش جسم در کنار ورزش روح مؤثر است، ادامه داد: دومین ویژگی یک ورزشکار خوب این است که مربی محور بوده و در زندگی ورزشی او حرف اول و آخر را مربی می‌زند و ورزشکار حقیقی نه تنها در میدان مسابقه بلکه در میان زندگی هم مربی محور بوده و حرف اول و آخر زندگی او را خداوند تعیین کرده و در مسیر ولایت و ولایت مداری خداوند و اوصیای ایشان حرکت می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: ولایت مداری و عبادت محوری مهم‌ترین ویژگی زندگی حضرت زهرا (س) است و ایشان در زندگی خود همواره مربی محور بوده و در مسیر رهنمودهای الهی و رهنمودهای امام و ولی خود حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به این که انسان در زندگی اضافه بر مربی محوری خداوند، در خانه هم دو مربی دارد، ادامه داد: مربی زنان و دختران ورزشکار در خانه قبل از ازدواج پدرانشان و در زندگی زناشویی مربی آن‌ها همسرشان بوده و سعی می‌کنند همواره به حرف این دو مربی که دلسوز آن‌ها بوده و مصلحت شان را می‌خواهند عمل کرده و حرف آن‌ها را به خوبی گوش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یک زن مربی محور هرگز بر خلاف عمل و رهنمود مربیان خود حرکت نمی‌کند، اظهار کرد: سومین ویژگی یک ورزشکار بسیجی این است که در میدان مسابقه جدی بوده و بازیگوشی نمی‌کند و چنین ورزشکار و انسانی اگر بخواهد به کمال دست یابد و گل زده و گل بکارد باید از بازیگوشی که همان وسوسه‌های شیطان است دست بردارد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که طبق آیات قرآن عده‌ای هستند که تمام زندگی خود را سرگرم بوده و زندگی خود را وقف بازیگوشی‌های مختلف می‌کنند، افزود: انسانی که دست از بازیگوشی و همراهی شیطان بر ندارد از حیوانات هم رتبه‌ای پست‌تر داشته و در قیامت مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در زندگی خود همواره به ورزش جسم و روح، به مربی محوری و تبعیت از خدا، رسول و امامش توجه داشته و همچنین در زندگی خود هرگز بازیگوشی نکردند؛ بنابراین زنان مسلمان به عنوان پیروان این بانوی بزرگوار باید عملکردی مانند ایشان داشته باشند و ورزشکار زن به ویژه ورزشکار زن بسیجی باید در زندگی حضرت زهرا (س) را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که بالاترین ورزش جسمی زن و زن ورزشکار در خانواده خدمت به خانواده و تربیت فرزندان صالح و شایسته است، یادآور شد: یک ورزشکار زن مسلمان با خدمت به خانواده و عبادت خداوند می‌تواند حکم قهرمانی را در دنیا و آخرت به دست آورد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها