فرماندار گچساران گفت: جاده ارتباطی حرم بی بی حکیمه (س) به شهر دوگنبدان نیازمند تقویت زیرساخت ها است.
کد خبر: ۸۵۱۰۳۳۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

عبدالرحیم رحیمی با اشاره به صعب العبور بودن جاده دسترسی به بارگاه بی بی حکیمه (س) و نداشتن علایم راهنمایی و رانندگی در بخش هایی از آن افزود: ایمن سازی این جاده نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی و شهرستانی است.

وی با یادآوری مصدوم شدن بیش از 40 نفر از زایران این بقعه متبرکه در واژگونی دو دستگاه خودرو مینی بوس از ابتدای سال 94 تاکنون در این جاده افزود: تعریض و روکش آسفالت این جاده ارتباطی مهم و پرتردد ضروری است.

وی اظهار کرد: 10 کیلومتر از جاده شهر دوگنبدان به بارگاه بی بی حکیمه (س) درمسیر آبشیرین تا بابا کلان در سال 93 تعریض و روکش آسفالت شد.

فرماندار گچساران گفت: 45کیلومتر از این جاده در حریم حوزه استحفاظی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است که نیازمند عزم جدی متولیان امر برای استانداردسازی است.

رحیمی گفت: تعریض و روکش بخشی از جاده بی بی حکیمه (س) جزو برنامه های اولویت دار برای اختصاص اعتبار در شورای برنامه ریزی امسال است.

وی با یادآوری مشرف شدن 350هزار نفر در سال جاری به حرم مطهر بی بی حکیمه (س) تصریح کرد: استقبال از این بقعه متبرکه امسال دو برابر سال گذشته بوده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: تبدیل بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) به قطب چهارم فرهنگی کشور نیازمند تقویت زیرساخت های گردشگری است.

دو کاروان زایران استان خوزستان که از شهرستان های بهبهان و اهواز در مسیر تشرف بی حرم بی بی حکیمه (س) بودند در روزهای هفتم و بیستم فروردین امسال به دلیل صعب العبور بودن جاده واژگون و 42نفر از سرنشینان آن مصدوم شدند.

بخشی از جاده بی بی حکیمه (س) علایم راهنمایی و رانندگی ندارد که این امر رانندگی در جاده صعب العبور و پرتردد بی بی حکیمه (س) را دشوار کرده است.

حرم بی بی حکیمه (س) که بر اساس روایت ها خواهر امام رضا (ع) است در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران سالانه میعادگاه بیش یک میلیون نفر زایر ایرانی و خارجی است.

ارسال نظرات