فرماندار دنا تاکید کرد: تکیه بر ظرفیت ها و داشته های طبیعی، تاریخی و جاذبه های منحصر بفرد گردشگری مهمترین راهبرد توسعه این شهرستان است.
کد خبر: ۸۵۱۰۳۲۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

علی تاج امیری افزود: برنامه ریزی ها و اقدامات مناسبی نیز در طول یک سال گذشته و در راستای ایجاد زیرساخت ها دربرخی مناطق گردشگری این شهرستان انجام شده ویا درحال انجام است.

وی ساماندهی نقاط گردشگر پذیر از جمله کوه گل و چشمه میشی و برنامه های فرهنگ سازی برای مشارکت و آگاهی بیشتر مردم در زمینه گردشگری را از مهمترین این اقدامات اعلام کرد.

تاج امیری از بهسازی جاده برگشت منطقه توریستی کوه گل سی سخت به طول 12 کیلومتر و ساماندهی بازارچه های ورودی به این منطقه با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال خبر داد.

وی رونق صنعت گردشگری را به عنوان محور اصلی شکوفایی شهرستان دنا به ویژه شهر توریستی سی سخت اعلام کرد و افزود: همکاری رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی در اطلاع رسانی و معرفی بیش از پیش جاذبه های طبیعی ، تاریخی و مذهبی نقش تعیین کننده ای درتحقق این مهم خواهند داشت.

تاج امیری پارک ملی ومنطقه حفاظت شده دنا را به عنوان شاهکار خلقت خداوندی و یکی از مولفه های اساسی در رونق و توسعه بیشتر شهرستان دنا بویژه در زمینه صنعت توریسم دانست.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا با 80 کیلومتر طول، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است که کوهنوردان نام دار جهان این رشته کوه را آلپ ایران نام نهاده اند.

دنا دارای 49 قله با ارتفاع بالاتر از چهارهزار متر است.

بیش از 165 گونه جانوری از جمله دوزیستان و خزندگان، آبزیان و انواع پرندگان نادر جهان در منطقه حفاظت شده دنا زیست می کنند.

وی با بیان اینکه این منطقه با وجود داشتن قله های مرتفع بهترین گزینه برای انجام مسابقات کوهنوردی در ایران و جهان است از اجرای طرح سرای کوهنوردی در شهر سی سخت خبر داد.

تاج امیری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را نیز افزون بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

وی توسعه باغات و رونق بخش کشاورزی را به عنوان دیگر ظرفیت مهم اقتصادی در شهرستان دنا یادآور شد و گفت: طرح های توسعه ای از جمله اجرای روش های نوین آبیاری ، الگوی کشت و تولید محصولات اورگانیک از جمله این برنامه ها است.

تاج امیری از توسعه و سبقت گرفتن طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بر طرح های عمرانی در شهرستان دنا در سال گذشته خبر داد و گفت: اولویت اساسی در سال 94 نیز ادامه این روند به ویژه در بخش کشاورزی است.

وی میزان اعتبارات عمرانی مصوب پارسال در شهرستان دنا را افزون بر 300 میلیارد ریال از محل های مختلف استانی، دودرصد نفت و ماده 180 اعلام کرد و افزود: حدود 80درصد این میزان جذب شد.

تاج امیری همچنین از در حال اجرا بودن بیش از 250 پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 20 تا 95 درصد در این شهرستان خبر داد.

وی از اجرای 50 طرح مهم اقتصادی مهم در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

تاج امیری از درحال اجرا بودن طرح پمپاژ آب به 300 هکتار از اراضی کشاورزی روستای بن زرد با اعتباری افزون بر 80میلیاردریال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی انتقال آب به 300هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای احمدی و سمرون نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی میزان سطح زیرکشت اراضی کشاورزی در دنا را 28 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود سه هزار هکتار در این شهرستان آبیاری تحت فشار انجام شده و یک هزار هکتار نیز در دست اجرا است.

تاج امیری سطح زیرکشت باغ ها و میزان تولید سالانه محصولات باغی این شهرستان را نیز به ترتیب 60 هزار هکتار و 120 هزار تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تنها دو روستای بالای 20 خانوار در بخش مرکزی دنا از نعمت گاز بهره مند نیستند، افزود: شهرستان دنا دارای دو بخش مرکزی و پاتاوه با جمعیتی حدود 46 هزار نفر است.

شهرستان دنا با جمعیتی حدود 46 هزار نفر به مرکزیت شهرهشت هزار نفری سی سخت در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است

ارسال نظرات