حمیدرضا
گفتگو با هنرمند بسيجي علي شكري
علي شكري:راز ماندگاری هنر در غنای اثر هنری و تفکر است که باعث خلق آن آثار شده است. در میزان ارتباط آن اثر با جامعه است.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۸۲
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج ، علی شکری متولد 1356 ، از هنرمندان شاخص عرصه تئاتر استان ایلام و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است كه به بهانه هفته هنر انقلاب اسلامي با ايشان به گفتگو پرداختيم

وي در خصوص تعريف هنر اسلامي اظهار کرد: هنر اسلامی جدا از تعاریف علمی و متداول آن از دیدگاه بنده هر گونه اثر هنری است که متاثر از آموزه های دینی بوده و برای رسیدن بشر به سعادت باشد.

وي با تعاريف زيبايي از هنر ديني داشت و عنوان کرد: هنري دینی است كه بتواند انسان را به خدا نزدیکتر کند. هنری که بتواند روان پريشي را درمان کند. هنری که بتواند جامعه ای بهتر خلق کند و هنری که بتواند با استفاده از مفاهیم دینی و آموزه های دینی بشر را به سمت سعادتمندی رهنمون سازد.

کارشناس هنرهای نمایشی استان ايلام در پاسخ به سوال راهكارهاي تحقق شعار سال مقام معظم رهبري بيان كرد: ما در شرایطی قرار داریم که دشمنان قسم خورده ی ما درصدد ضربه زدن به ملت بزرگ ایران هستند ملتی که سالیان سال در مقابل آنها ایستادگی کرده است این روزها از طریق تفرقه افکنی وارد شده اند .

اين نمايشنامه نويس ايلامي در ادامه مي دهد: دشمنان می خواهند از طریق قومیت گرایی بین مردم ایران جدایی اندازند كه در این برهه هنرمندان می توانند با خلق آثار هنری ضمن برملا نمودن توطئه های بیگانگان بر اتحاد وهمدلی ملت بزرگ ایران در هر شرایطی تاکید کنند و بخشی از این همدلی ،همدلی بین مردم و مسئولین هست که باید به آن پرداخته شود و مدنظر رهبر معظم انقلاب است و به همین دلیل این سال را به این نام نامگذاری کرده اند.

طراح ، كارگردان و بازيگرموفق تئاتر استان ايلام تصریح کرد: راز ماندگاری هنر را در غنای اثر هنری و تفکری مي داند که باعث خلق آن آثار شده است و در میزان ارتباط آن اثر با جامعه است

وي نبود امکانات را یکی از مهمترین موانع پیش روی هنرمند مي داند؛ و افزود: هنرمندی که می خواهد تاثیرگذار باشد ، هنرمندی است که مفاهیم دینی را در اثر خود می گنجاند

خالق نمايشنامه اين خانه نفروشي است ؛ راز ماندگاری هنر را در غنای اثر هنری و تفکری مي داند که باعث خلق آن آثار شده است ودر میزان ارتباط آن اثر با جامعه است.

وي در ادامه عنوان داشت: اکثر آثار خلق شده هنر دینی هستند چراکه همواره جدالی بین خیر و شر در آنها هست و هنرمند همیشه خواهان پیروزی خیر است .

کارشناس امورسینمایی و سمعی و بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرداول از جمله موانع رشد هنر دینی را شعار زدگی و سطحی نگری عنوان مي كند و معتقد است که اين عوامل می توانند به بدنه ی هنر دینی ضربه بزند و بین هنر دینی و مخاطب فاصله اندازد.

كارشناس هنرهاي نمايشي استان ايلام عنوان مي كند:ذات انسان تمایل به دین دارد ، تمایل به خداوند تمایل به هر آنچه خوبی است

و هنر دینی هنری است که می تواند با درون انسانها ارتباط برقرار کند هنر دینی بایستی از شعار گفتن و سطحی نگری دوری کند و بهترین راه را برای بیان انتخاب نماید بهترین ساختار و قالب را برگزیند و به مخاطب ارایه نماید.

وي در خصوص سوال استراتژي پيشنهادي ايشان در خصوص كارآمدي هنر ديني ابراز داشت: بی شک استفاده از هنرمندان سرشناس و متخصص که تبحر خود را در عالم هنر نشان داده اند به کار گرفته شوند و البته امکانات نیز در اختیارشان قرار بگیرد.


ارسال نظرات