خبرهای داغ:
امام جمعه بشرویه گفت: این اشتباه است که تصور شود دشمنی استکبار برای انرژی هسته ای است، استکبار جهانی با اصل اسلام و انقلاب اسلامی مخالف است.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۵۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درخراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بشرویه با تبریک ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، در خصوص جایگاه زن و مقام مادر افزود: جایگاه بانوان قبل از اسلام بسیار بی ارزش بود تا آنجایی که در دوران جاهلیت دختران متولد شده را زنده به گور می کردند و با تبلور آیین اسلام ناب محمدی (ص)، منزلت زن به معنای واقعی ارتقاء یافت.

امام جمعه بشرویه،گفت: ظهور دین اسلام و وجود مقدس خاتم انبیاء نجات بخش مردم دوران جاهلیت بود و با توجه به مشکلات عدیده ای که کفار برای پیامبر بوجود می آوردند ولیکن با شرک و خرافه پرستی مبارزه کرده و آنها را از نادانی و تاریکی به سمت حقیقت و رستگاری سوق داد.

وی به شخصیت والای حضرت زهرای مرضیه (س) هم اشاره کرد وعنوان کرد: شخصیت حضرت زهرا بسیار ویژه است تا جایی که یک سوره قران در شان این بانوی بزرگ عالم نازل گردیده است.

فاطمه زهرا(س) الگوی بزرگ مسلمانان جهان

حجت الاسلام شمس الدین با تجلیل از مادران شهدا، ایثارگران و همسران آنان گفت: الگو و اسوه مسلمانان حضرت زهرا (س) است  و باید بانوان جامعه اسلامی با پیروی از سیره فاطمی در حوزه بنیان خانواده و حقوق همسرداری و تربیت فرزندان، مادرو  همسری شایسته باشند.

امام جمعه بشرویه بر خوشرفتاری با بانوان هم تاکید کرد و گفت: بانوان نقش موثری در استحکام کانون خانواده داشته و مایه آرامش هستند که باید با رفتاری حسنه و الفت و مهربانی قدردان زحمات بانوان باشیم.

سلامت جامعه فرهنگی در گرو سلامت مادران جامعه است

وی افزود: انتقال فرهنگ های ارزشی و دینی در درجه اول بر عهده خانواده است و جامعه فرهنگی زمانی سالم است که از مادرانی مقید برخوردار باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر فرزند آوری و فرزند پروری هم گفت: یکی از اهرم های اساسی قدرت بافت جمعیتی است و امروز باید همانگونه که در زمینه های هسته ای و ... پیشرفت می کنیم در حوزه تعادل سازی سن جمعیتی و افزایش جمعیت هم تلاش گردد.

امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به دسیسه های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: این اشتباه است که تصور شود دشمنی استکبار برای انرژی هسته ای است، قبل از وجود صنعت هسته ای این دشمنی ها بوده است، آنان، هیچ گاه دست از بهانه های خود بر نخواهند داشت چرا که با اصل اسلام مخالف هستند و ملت ایران به خواسته های نامشروع شان " نه " گفتند و در راه شهدای خود ثابت قدم هستند.

وی با انتقاد از اقدمات وحشیانه آل سعود در کشور یمن هم گفت: عرب های آل سعود، خود را خادم حرمین شریفین می دانند و دست در دست صهیونیست ها، مردم یمن را زیر آماج گلوله و موشک به خاک و خون می کشند.

آل سعود هیچ گاه به نتیجه مطلوب در جنگ با یمن نخواهد رسید

حجت الاسلام شمس الدین افزود: آل سعود جنگ نیابتی از سوی صهیونیست انجام می دهد که هیچ گاه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و متاسفانه سکوت سازمان های بین المللی هم یک مصیبت بزرگ است.

امام جمعه بشرویه، در ادامه تحقق همدلی، همزبانی ملت و دولت را خواستار شد و گفت: همدلی ، وحدت و امید دژ محکمی در برابر رژیم استکباری است و مردم بصیر ایران اسلامی در تمامی صحنه ها با بصیرت والایی حاضر شدند و با پشتبانی از ولایت فقیه فتنه های ایادی غرب را خنثی کرده اند.

برای حفظ استقلال و عزت کشور باید راه شهدا را ادامه دهیم

وی افزود: برای حفظ استقلال و عزت ، باید راه شهدا را ادامه دهیم همانگونه که مقام معظم رهبری بر مستحکم کردن ساخت داخلی کشور تاکید کرده اند، باید روزنه هایی که به نظام ضربه می زند بسته شود.

حجت الاسلام شمس الدین، یاد شهدای گرانقدر از جمله شهید صیاد شیرازی، آوینی و 152 شهید بشرویه را گرامی داشت و گفت: ما در دوران دفاع مقدس با توجه به مشکلات عدیده ای که داشتیم مقاومت کردیم و شهدای بزرگی را فدا کردیم تا شرف ، عزت و استقلال رسیده ایم که باید قدر دان باشیم .

امام جمعه بشرویه در پایان از خدمات متولیان خدمات سفر در ایام نوروز تقدیر کرد.

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت هفته زن؛ ایستگاه مشاوره مذهبی از سوی بسیج جامعه زنان بشرویه در محل مصلی نماز مسجد جامع برپا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها