خبرهای داغ:
امام جمعه گل‌تپه با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) الهی بود، گفت: تفکر الهی در نگرش به خانواده از عوامل مهمی است که باعث عملکرد موفق زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود و با این بینش الهی تمام مشکلات زندگی حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۱۷۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم موسوی در نشستی که به مناسبت هفته زن با موضوع الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) برگزار شد ضمن عرض تبریکبه مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار داشت: تفکر الهی در نگرش به خانواده از عوامل مهمی است که باعث عملکرد موفق زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود و با این بینش الهی تمام مشکلات زندگی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) الهی بود، عنوان کرد: در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تقسیم کار بر پایه عدالت بود چرا که لطافت و ظرافت، پوشیدگی و دوری از نامحرمان و توانایی وی در انجام امور محوله مورد توجه قرار می‌گرفت بنابراین زنان و مردان امروز نیز باید با توجه به استعداد و توانایی های یکدیگر در زندگی مشترک خود برای سعادت و خوشبختی تعاون و همکاری داشته باشند.

امام جمعه گل‌تپه در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از محورهای اساسی زندگی حضرت زهرا(س) پرورش روحیه عبادی و مذهبی کودکان بود که ایشان به این امر توجه وافری داشتند.

وی با بیان اینکه خداجویی و خداپرستی در فطرت انسان وجود دارد، گفت: حضرت زهرا(س) این فطرت پاک انسان‌ها را رشد و پرورش داد و این تکلیف بر گردن پدران و مادران و زنان است چرا که اگر امروز در این امر مسامحه ای صورت بگیرد فرزندان پاک ما اسیر فکر شوم دشمن شده و تشخیص راه درست از نادرست برای آنها سخت خواهد شد.

موسوی یادآور شد: رفتارها و کردارهایی در زندگی حضرت زهرا(س) وجود دارد از جمله، احترام به همسر،عدم توقع زیاد،رفتار مناسب،مهرورزی به خانواده و... که ما می توانیم از آنها بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: این الگوها منحصر و محدود به زمان خاصی نمی شود و ابعاد این ارزش ها روز به روز برای ما روشن تر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات