خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی و ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود، گفت: برنامه‎های ورزشی مدارس علمیه‎ باید گسترش یابد.
کد خبر: ۸۵۱۰۱۵۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی موسوی اصفهانی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تقویت روحیه معنوی و پهلوانی در کنار ورزش، حضور روحانیون در جامعه ورزشی را مفید و ضروری دانست و بر مشارکت روحانیون در امور مختلف جامعه، به ویژه ورزش استان، تاکید کرد.

وی در تأکید به بحث اسلامی شدن ورزش و معنویت در ورزش عنوان داشت: فضای ورزش باید از مسائل خلاف اخلاق اسلامی پاک شود و وقتی که ورزش از این مسائل پاک شد می‌توان گفت ورزش ما ورزشی کاملاً اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به سفارشات بزرگان دین بر ضرورت توجه به امر سلامت جسمانی، افزود: رهبری و مرجعیت سفارشات بسیاری داشتند که طلاب و جوانان مراقب باشند که دچار خمودگی نشوند.
وی یادآور شد: وقتی ورزشکاران با مسائل معنوی و شخصیت‌های بزرگ معنوی آشنا شوند و کیفیت مسائل معنوی را در ورزش کشور لمس کنند، به سمت و سوی معنویت کشیده می‌شوند .
موسوی اصفهانی ابراز داشت: برگزاری همایش‌ها و نکوداشت‌ها در بین جوانان باعث کمرنگ شدن مسائل ضد اسلامی و کشش مردم به سوی دین خواهد شد.
وی گفت: متاسفانه در حوزه علمیه همدان با کمبود بودجه‌ ورزشی و عمرانی روبرو هستیم و در این راستا باید مسئولان اعتبارات بیشتری در اختیار ورزش حوزه قرار دهند تا طلاب با انگیزه و آمادگی بالا بهتر به تحصیل بپردازند.
مدیر حوزه علمیه همدان گفت: جوانان باید در رشته‌هایی به دنبال علم‌‌آموزی باشند که سعادت دنیوی و اخروی آنها میسر می‌شود و گرایش به روحانیت سعادت و آخرت آنها را تضمین می‌کند.
وی تأکید کرد: از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان همدان تنها یک هزار و 500 نفر طلبه هستند و همین تعداد نیز فضایی برای ورزش ندارند.
وی با تاکید بر اینکه طلاب سال ها باید سکان دار هدایت جوانان کشور باشند، گفت: امروز یکی از نقشه های شوم دشمنان در دنیا این است که نسل جوان ما، پژمرده و سست و فاقد قدرت تصمیم گیری باشد.
موسوی اصفهانی افزود: در راستای اجرای فرمایش رهبری باید سرانه ورزشی برای طلاب و خانواده های آن ها در نظر گرفته شود تا مشکل ورزش حوزه حل شود.
وی گفت: فعالیتهای فرهنگی و ورزشی بهانهای برای توجه به نیازهای روحی و معنوی طلاب و روحانیان بوده و بیش از گذشته باید به این مسائل توجه شود.
مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی و ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود، گفت: برنامههای ورزشی مدارس علمیه باید گسترش یابد.
مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه به بحث ورزش بانوان اشاره کرد و اظهار داشت : تصمیم گیری در مسائل کلان مملکت از نظر قانون اساسی و شرع به عهده مقام معظم رهبری است و ما نیز در بحث ورزش بانوان و مسایلی که وجود دارد تابع نظر ایشان هستیم ولی باید بانوان به مسائل شرعی و حجاب خود در میادین ورزشی توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات