خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند خبر داد

اجرای طرح سفیران وقف در نهاوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از اجرای طرح سفیران وقف در سال جاری در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از هر روستای شهرستان نهاوند یک نفر توسط شورای اسلامی روستا بعنوان سفیر وقف به اداره اوقاف معرفی می شود تا در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۵۱۰۱۴۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احمدرضا خزایی اظهار داشت: مردم متدین و مؤمن شهرستان نهاوند در آغاز سال ۹۴ سه موقوفه جدید در شهرستان نهاوند ثبت کردند و در چهارمین موقوفه جدید فرد خیری به نام سید وهاب سید جانی یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع را برای ساخت مسجد امام حسین(ع) وقف کرد.

وی گفت: این زمین در انتهای بلوار شهید حیدری و نبش میدان المان هشت سال دفاع مقدس قرار دارد و ارزش مادی آن ۳۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: با ثبت این موقوفه جدید در حال حاضر، ۸۴ موقوفه در شهرستان نهاوند وجود دارد كه با نيت خير واقفان هر روز به تعداد موقوفات اين شهرستان اضافه شده و ثمرات وقف بيشتر خود را نشان مي دهد.

وی از اجرای طرح سفیران وقف در سال جاری در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از هر روستای شهرستان نهاوند یک نفر توسط شورای اسلامی روستا بعنوان سفیر وقف به اداره اوقاف معرفی می شود تا در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف فعالیت کنند.

خزایی با بیان اینکه اقداماتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در دستور کار است، افزود: متولیان موقوفات با توجه به جایگاهی که دارند می‌توانند با تعامل فعال با اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند، به عنوان سفیران ترویج فرهنگ وقف در جامعه مطرح باشند.

وی افزود: متولیان موقوفات باید با حراست امینانه‌ خود در اجرای نیات واقفان و نیز ارائه گزارش‌های شفاف به مردم، یاریگر سازمان اوقاف از طریق سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات