خبرهای داغ:
مسئول واحد خواهران سازمان بسیج مهندسین عمران کشور:
مسئول واحد خواهران سازمان بسیج مهندسین عمران کشور گفت: تخریب مقام مادری، نخبگی ‌و معلمی جامعه را به انحطاط می‌کشد و برای جلوگیری از انحطاط باید به قرآن پناه برد.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۵۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بتول عقلایی شنبه شب در مراسمی به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام زن که به همت سازمان بسیج مهندسین استان قم در سالن بعثت فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به سه اصل جهان‌بینی، جهان داری و جهان‌آرایی طبق فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: جهان داری همان زندگی عادی و اداره زندگی است و جهان‌آرایی نگاه سخت‌افزاری به جهان است که در آن افراد در خدمت جامعه هستند.

وی افزود: بر طبق اصل جهان‌آرایی باید خداوند را شاکر باشیم که جامعه مهندسان سازندگانی هستند که جامعه از ساخته‌های دست ما استفاده می‌نمایند.

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج مهندسین عمران کشور با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مهندسی فرهنگی گفت: انسان‌ها کارها و خاطرات چیزهایی هستند که با خود به جهان دیگر می‌برند و باید کاری کرد که در مسیر بندگی قرار بگیریم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بر طبق حدیث کسی که صبح کند و به فکر بهتر کردن امور مسلمانان نباشد به تحقیق مسلمان نیست و این گفته بیانگر آن است که باید افتخار کنیم که مسلمان هستیم و باید در این راه انرژی و وقت بگذاریم.

عقلایی افزود: انسان باید از ابتدای راه انتها و مقصد را هم ببیند و نباید درگذشته و حال بمانیم و باید را ه الهی را دید و با این جهان‌بینی نمیرای تاریخ خواهیم شد.

مشاور رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بابیان این‌که اگر می‌خواهید جامعه‌ای را به انحطاط بکشید باید مقام مادری، نخبگی و معلمی را خراب کنید، خاطرنشان کرد: باید برای جلوگیری از این انحطاط به قرآن پناه برد و به آیات آن توجه نماییم و نباید کاری کنیم که قرآن در جهان آخرت به هرکدام از ما گواهی دهد که کوتاهی در تلاوت قرآن نموده‌ایم.

وی افزود: بر طبق آیه قرآن کریم خداوند حتی خواب سبک هم ندارد و ما مادران هم همین‌طوریم و مقام مادری مقامی بس بزرگ است وباید به ذهن و افکار فرزندان توجه کنیم و اندیشه فرزندان خود را اصلاح نماییم.

عقلایی قرآن را راهنمای بشریت دانست و اظهار داشت: تداوم دین اسلام به دلیل کارها و سختی‌هایی است که ائمه (ع) داشته‌اند و دین اسلام دینی به‌روز و قرآن کتاب به‌روز است و تا قیامت ادامه‌دار است.

مسئول واحد خواهران سازمان بسیج مهندسین عمران کشور بابیان این‌که مغز فرزندان خود را نه با تلویزیون و فضاهای مجازی بلکه با کتاب‌خوانی و جایگزین‌های مناسب باید تقویت نمود، گفت: ادب و احترام اگر به‌صورت فردی، خانوادگی و اجتماعی رعایت شود فرزندان هم رعایت می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: باید پایداری و آبروداری ائمه اطهار (ع) را با روح و جان خود حفظ کنیم و به فرزندان خود نیز انتقال دهیم.

Bottom of Form


ارسال نظرات