بیش از ۱۳۰ کارگزار نشر از ۵۰ کشور جهان برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ثبت‌نام قطعی کرده‌اند. در این غرفه‌ها برخی ناشران نمایندگی ناشران دیگر را نیز به‌عهده دارند.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۰۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴


به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ ثبت نام ناشران بین‌الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به اتمام رسیده است که از میان ناشران خارجی ثبت نام شده‌، ثبت نام 130 ناشر قطعی شده است. برخی از این ناشران نمایندگی ناشران دیگر را نیز به‌عهده دارند.کمیته ناشران بین‌الملل نیز به‌مانند ناشران داخلی در حال تفکیک متراژ‌ها و تعیین نقشه جانمایی هستند.

بنا به گفته شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران حضور ناشران عربی در این دوره نمایشگاه چشمگیر بوده و از تمامی کشورهای عربی ناشرانی در نمایشگاه شرکت خواهند داشت‌،‌ در مجموع این 130 ناشر از 50 کشور دنیا حضور خواهند داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد نسبتاً خوبی در میزان شرکت ناشران بین‌الملل به‌صورت مستقیم داشته‌ایم. به‌عبارت دیگر ناشرانی که به‌صورت مستقیم شرکت کرده‌اند در قیاس با مؤسسات داخل ایران که نمایندگی ناشران خارجی را به‌عهده دارند،‌ رشد بیشتری داشته‌اند.

بررسی تنوع ناشران ثبت نام شده در نمایشگاه نشان می‌دهد که با تنوع کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه روبه‌رو هستیم،‌ البته از برخی کشورها همانند لبنان بیش از 10 ناشر حضور دارند و از برخی دیگر تنها یک ناشر حضور پیدا می‌کند. هم‌چنین بیش از 40 ناشر برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات