خبرهای داغ:
همزمان با هفته زن و بزرگداشت مقام مادر و زن همايش بصيرت افزايي ويژه خانواده بزرگ سبز پوش شهرستان خوي در تالار ارتش اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۷۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي نيز در ابتدا ضمن تبريك هفته زن و روز مادر و زن خدمت تمامي خواهران پاسدار و همسران پاسدار بصیرت افزایی همسران پاسدار را یکی از اهداف برگزاری این همایش بر شمرد و گفت : تلاش برای بالا بردن روحیه معنویت در خانواده ها و ترویج فرهنگ فاطمه ، تشریح نقش حجاب و عفاف و نوع رفتار و تربيت در مجموعه خانواده های پاسدار ان از دیگر اهداف برگزاری چنین همایش می باشد.

حجت الاسلام محمد رستمي، افزود: باید فرهنگ زیبای عشق و الفت به قرآن در خانواده و جامعه گسترش پیدا کند چرا که بزرگترین جلوه های رفتاری حضرت زهرا (س ) که الگوی زنان مسلمان عالم است عشق و الفت به قرآن بود.

وي در ادامه كلمه مادر را پر معناترين واژه در دنيا عنوان و افزود: هيچ كلمه اي همانند كلمه مادر يافت نمي شود كه انسان را به تفكر بپردازد و همان است كه فرموده اند بهشت زير پاي مادران است.

در ادامه، استاد دانشگاه دعوتي از استان آذربايجان غربي، در جمع همسران و فرزندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان خوي، آرامش را تنها كليد موفق در بين همسران و خانواده عنوان و افزود: طبق آيات و احاديث وارده انسان همواره به دنبال آرامش است نه آسايش چراكه آسايش خود نيز در گروو آرامش است.

دكتر گلصنملو خاطر نشان كرد: خداوند متعال در كتاب مقدس ما مسلمانان 4 مورد را جزء رسيدن انسان به آرامش معرفي كرده كه اولين آنها تاريكي شب است و بارها فرموده از تاريكي شب براي استراحت و رسيدن به آرامش جهت فعاليت روزانه استفاده نماييد بنابراين بايد از شب گذرانيهاي بيهوده بپرهيزيم ، دومين آنها داشتن خانه مسكوني و سرپناه است و بارها در روزمره شاهد هستيم در هر كجا باشيم و با داشتن امكانات آنچناني هيجا حاي خانه آنشسان را نمي دهد.

وي ادامه داد: سومين مورد از عناوين رسيدن انسان به آرامش داشتن همسربه عنوان مونس و همدم است و آخرين مورد ياد خدا همان است كه بارها فرموده: الا به ذكرالله تطمئن القلوب.

دكتر گل صنملو با اشاره به دانستن قدر و ارزش خانواده اظهار داشت: بايد فهميد كه زندگي چيست و مفهوم داشتن خانواده چيست در اين صورت است كه موفق خواهيم شد اعمال را باليد در خانواده اصلاح كنيم.

وي تصريح كرد مال، خانواده و عمل 3 موردي هستند كه زمان مرگ به سراغ آدم مي آيد و اين عمل است كه تا آخر با انسان مي ماند.بنابراين سزاوار است عمل خود را در زندگي شخصي و اجتماعي درست كنيم.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: زماني ميتوانيم با سربلندي از زندگي اظهار رضايت كنيم كه با تاسق نگوييم زندگي را مي گذرانيم بلكه به خانواده عشق بورزيم و نوع تربيت فرزندان را در خانواده اصلاح كنيم تا جامعه را در برابر هر نوع تهديد و ترفند بيمه نماييم.

در پايان به رسم يادبود به همسران و نيز به اسامي فاطمه و زهرا هدايايي با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي و معاون هماهنك كننده سپاه خوي تقديم شد.

ارسال نظرات