خبرهای داغ:
آیت الله ایمانی گفت: نخبگان می‌توانند نظرشان را برای بهتر شدن متن قرارداد نهایی هسته‌ای اعلام کنند.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۶۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مداحان کشور به مناسبت میلاد فرخنده دخت گران‌قدر پیامبر به نکاتی پیرامون مذاکرات هسته‌ای اشاره فرمودند.

به نوشته فارس، وی افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب همگان را به حفظ شعار همدلی و همزبانی بین دولت و ملت فراخواندند و حمایت و اعتماد خود را بار دگر از مذاکره‌کنندگان اعلام کردند و در همین شرایط دولت را به شفاف‌سازی در آنچه انجام شده و مردم را در جریان واقعیات امور قرار دادن، سفارش کردند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آنانی هم که نظری دارند نظرشان را به‌عنوان اصلاح و رفع ابهام و بهتر شدن متن قرارداد اعلام کنند تا اگر قرارداد امضا شد، حاوی مصالح و منافع جامعه ما باشد.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب توضیح دادند که آنچه انجام‌ گرفته بیانیه و چرک‌نویس است و طبیعتاً فاقد الزامات قانونی و عرفی برای ما و برای آنان است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در این صحبت بار دگر مواضع خودشان را در مذاکرات هسته‌ای تکرار کردند و بیان داشتند لغو همه تحریم‌ها، حفظ حق تحقیق و توسعه در انرژی هسته‌ای، حفظ حریم مراکز دفاعی و امنیتی، توسعه مسائل دفاعی موردنیاز کشور، شفاف‌سازی در جزئیات هنگام عقد قرارداد، حفظ دستاوردهای هسته‌ای به‌عنوان صنعتی ارزشمند، مهم و اثرگذار و موردنیاز کشور از موارد تخطی ناپذیر است.

امام‌ جمعه شیراز تصریح کرد: بازرسی و تحقیق باید همانند دگر کشورها و در چارچوب مقررات حاکم برجهان و در راستای حفظ منافع و عزت ملت ما باشد نه اینکه بخواهند شکل و فرم دگری برای ما انجام دهند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر توافق حاوی این نکات باشد توافق خوبی است، در غیراینصورت طبیعی است که عزت مردم و آنچه ما در دانش بومی هسته‌ای به دست آورده‌ایم را مورد مصالحه قرار نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند بهترین مردان شما کسانی هستند که با دیگران نرم‌خویی کنند و به همسران خود احترام بگذارند.

وی ادامه داد: پیامبر خدا درباره مادر می‌فرماید کسی که دوست دارد خدا عمر طولانی به او بدهد و در رزق و روزی گرفتار نشود و توسعه در رزق و روزی‌اش داده شود به پدر و مادرش و به‌ویژه به مادر نیکی کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به فرصت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه این استان اظهار داشت: زمان ثبت‌نام تا 25 فروردین‌ماه است برای کسانی که استعداد و آمادگی دارند، از سلامت جسم و روح برخوردارند و در خانواده‌ای اصیل و پاک تربیت‌شده‌اند برای تربیت در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند و در مسیری که انشاء الله موردنظر و رضای حضرت بقیه‌الله امام زمان(ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) قدم بردارند.

وی اضافه کرد: وضعیت حوزه‌های استان بسیار مطلوب است و شرایط خوبی برای تمام استعدادها و گرایش‌ها فراهم است و در سطح حوزه فضای آموزش و تحصیل و تحقیق و پژوهش و رشد و بالندگی آماده‌شده و بهتر هم خواهد شد.

دولت اصلی یمن به زودی به طور کامل مستقر می‌شود

امام‌ جمعه شیراز عنوان داشت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی مردم یمن و تشکیل دولتی فراگیر از احزاب و گروه‌های اصلی یمن و رسیدن به آزادی از قید استعمارگران و ابرقدرت‌ها شاهد حرکتی زشت و سخیف از سوی عربستان سعودی و همراهی بعضی کشورهای عرب دگر در حمله هوایی به یمن بودیم.

وی بیان کرد: عربستان سعودی و هم‌پیمانانشان شکست‌های پی‌درپی این چند سال متحمل شدند. در سوریه، لبنان و عراق که می‌خواستند آن را تجزیه کنند شکست خوردند، در بحرین به‌جایی نرسیدند و این شکست‌های پی‌درپی عربستان را عصبانی و ناراحت کرد و حمله هوایی کور علیه مردم یمن آغاز کردند.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: در هیچ جنگی حمله هوایی کارساز نبوده و نیست و نخواهد بود و حمله هوایی جز ضربه زدن به زیر‌ساخت‌های اقتصادی و خدماتی و خانه‌های مردم و آسیب به مردم بی‌گناه غیرنظامی حاصل دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن اشتباه دانستن این حرکت عربستان اعلام فرمودند اسرائیل که ارتش چهارم دنیا را در اختیار داشته و دارد در برابر باریکه غزه بمباران کرد و شکست خورد! آیا عربستان با این نیروهای اجاره‌ای که در اختیار دارد و یمنی که بیش از شش بار عربستان از مردم آن شکست‌خورده و قدرت بازوی یمنی‌ها را دیده و آیا می‌تواند با حملات هوایی پیروز شود؟

نماینده ولی‌فقیه در فارس متذکر شد: امروز مردم یمن با بصیرت و هوشیاری حرکت می‌کنند و گام برمی‌دارند. جنگی که در سال 2009 عربستان علیه بعضی از استان‌های یمن راه انداخت و شکست خورد، نتیجه‌اش این شد که امروز حوثی‌ها و قبایل دگر و ارتش یمن یک‌صدا مقابل عربستان ایستاده‌اند.

به گفته وی، مجموعه عدن که پناهگاهی برای نیروهای فراری و تروریست‌ها بود از دست آن‌ها خارج‌شده و یکپارچه یمن در اختیار انصار الله و احزاب اصلی یمن قرارگرفته و به‌زودی دولت اصلی حرکت خود را در عرصه‌های مختلف آغاز و دنبال می‌کند و در آن زمان جامعه خواهد فهمید آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند چقدر اساسی، اصولی و کارشناسی شده بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها