خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: عزت ملت ایران و شیعه ارجح‌تر از سفر عمره مستحبی است.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۶۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سالروز ولادت با سعادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر و نیز ولادت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به فضایل شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و اظهار داشت: سیره و منش این بانوی مکرم اسلام افتخار بزرگی برای امت اسلامی به‌ویژه شیعیان امیرالمؤمنین (ع) و زنان جامعه اسلامی است.

وی گفت: سیره اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی همسرداری حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه ما مایه درس و عبرت بوده و چنانچه آن‌ها را در زندگیمان به‌کارگیریم بسیاری از مشکلات جامعه حل‌وفصل خواهد شد.

امام‌جمعه کازرون با گرامی‌داشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 حضرت امام (ره) به فعالیت خوب این نهاد نسبت به تأمین مسکن برای محرومان جامعه پرداخت و افزود: امروزه تأمین مسکن یکی از مشکلات مهم جامعه است که بسیاری از جوانان گریبان‌گیر آن هستند.

خرسند از دولت و خیران نیک‌اندیش درخواست کرد برای ساخت مسکن واگذاری و یا اجاره‌ای اقدام کنند و در اختیار جوانان و افراد فاقد مسکن قرار دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرمایشات بسیار مهم و راهگشای اخیر مقام معظم رهبری در مورد مسائل هسته‌ای و تحولات کشور یمن اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با 1+5 حدود 16 ماه در دوران دولت جدید انجام‌گرفته و حتی در مرحله لوزان سوئیس 9 روز به درازا کشید که با چانه‌زنی‌های فراوان فقط یک بیانیه نتیجه آن بوده است.

امام‌ جمعه کازرون تصریح کرد: برخی در داخل کشور با صدور این بیانیه ذوق‌زده شده و اظهار شادمانی و پایکوبی کردند و بعضی‌ها نیز گفتند که این مذاکرات هیچ دستاوردی نداشته است.

خرسند ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند نه مخالف و نه موافق مذاکرات هستند چراکه هیچ اتفاقی تاکنون نیفتاده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود تا مذاکرات صورت گیرد، تصریح کرد: معظم‌له فرمودند که از توافقی که عزت و منافع ملت ایران را تأمین کند صد در صد حمایت می‌کنم و در عین‌حال اشاره داشتند که توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است.

خطیب نماز جمعه کازرون انرژی هسته‌ای را یک مسئله حیاتی و بسیار مهم در مسائل پزشکی و کشاورزی و ... برشمرد و افزود: دانشمندان کشورمان باوجود تحریم‌ها و با امکانات بومی به این فناوری دست‌ یافته‌اند و نباید مسئولان این دستاورد را کم‌اهمیت تلقی کنند.

خرسند سران کشورهای غربی‌ و آمریکا را مشتی دروغ‌گو و کلاش توصیف کرد و متذکر شد: به کشوری که سران آن به‌وضوح دروغ می‌گویند و پایبند به قول خود نیستند نباید اعتماد کرد چراکه در بیانیه اخیر دیدیم که تا مرکب آن خشک نشده بود بیانیه دیگری صادر کردند و بیانیه لوزان را نقض کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود، گفت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری باید تحریم‌ها یکجا لغو و برداشته شود.

این مسئول به مسئله بازرسی‌ها اشاره و تصریح کرد: فقط بازرسی معمولی و متداول مورد قبول بوده و نیز ملت ایران هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که چند جاسوس از مراکز نظامی و اطلاعاتی که در حکم ناموس یک ملت است بازرسی کنند.

امام‌جمعه کازرون در پایان به تحولات یمن اشاره کرد و افزود: 60 سال است که اسرائیل غاصب گوشه‌ای از کشورهای بی‌عرضه عربی را به اشغال درآورده و تاکنون هیچ‌کدام از آنان به خود جرئت نداده‌اند که گلوله‌ای به‌طرف آن شلیک کنند.

خرسند ادامه داد: اما عربستان به‌راحتی کشور اسلامی یمن را مورد تجاوز قرار می‌دهد که به فرموده مقام معظم رهبری آل سعود در این نبرد از ملت یمن شکست خواهد خورد.

وی گفت: عربستان تاکنون شش بار به کشور یمن حمله کرده و هر بار با شکست روبه‌رو بوده اما شکست این دفعه ساده نخواهد بود و مقدمه‌ای بر زوال خاندان آل سعود و وهابیت پلید است.

امام‌ جمعه کازرون از دولت و سازمان حج و زیارت خواست به خاطر عزت ملت ایران و شیعه بر اعزام حج عمره تجدید نظر کنند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها