خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی در دیدار با اعضای شورای بسیج رسانه قم :

آن گونه که باید از ظرفیت بسیار ارزشمند بسیج استفاده نشده است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز شریان رسانه‌ای دنیا در اختیار غربی‌هاست، بر اهتمام بسیج رسانه به ایستادگی در برابر اختاپوس رسانه‌ای غرب تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۲۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای راهبردی سازمان بسیج رسانه استان قم با اشاره به اینکه در تفکر بسیجی باید دو اصل توقع کمتر و تلاش و مجاهدت بیشتر مد‌نظر قرار گیرد، گفت: اگر بسیج رسانه این دو راهبرد را مدنظر قرار دهد در برابر اختاپوس رسانه‌ای غرب می‌تواند به وظیفه‌ای که بر دوش دارد جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه تقویت روحیه اعتماد در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مجموعه بسیج رسانه باید نگاهی بین‌المللی حاکم باشد و بهره‌بردن از نگاهی بین‌المللی مسئله‌ای کلیدی در فعالیت‌های بسیج رسانه است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی واسطه بین ایران و کشورهای همسایه شده است، تصریح کرد: باید بتوانیم شرایط کنونی که همه شریان رسانه‌ای دنیا در اختیار غربی‌ها است را تغییر دهیم.

وی سوژه‌یابی و سوژه‌سازی در عرصه رسانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید این اقدام از سوی بسیج رسانه با رویکردی متعهدانه که از بسیج در مسائل مختلف انتظار می‌رود دنبال شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نگاهی معالجه‌گر در مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در قم دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای هستند و باید این جایگاه مهم و ارزنده را درک کرده و همراه با نگاهی متعهدانه و آسیب‌شناسانه نسبت به آسیب‌شناسی اقدام کنند.

وی گفت: اینکه از رسانه‌های قم توقع می‌رود نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی فهم عمیق‌تری داشته باشند نگاهی به حق است و باید رسانه‌ها در این استان نسبت به مسائل درون قم نیز توجه لازم را داشته باشند.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه باید رسانه‌های فعال در قم به حوزه‌های اخلاق، فلسفه و فقه اهتمام داشته و در این حوزه‌های به ورزیدگی مد نظر دست یابند، افزود: در دین مبین اسلام این سه ضلع در امور مختلف مورد توجه است و بسیج رسانه‌ نیز در این راستا می‌تواند اثربخشی قابل توجهی داشته باشند.

اعرافی با بیان اینکه آن گونه که باید و شاید از ظرفیت و تجربه بسیار ارزشمند بسیج استفاده نشده است، گفت: یکی از دستاوردهای مهم در سال‌های اخیر انتقال فرهنگ بسیج به کشورهای دیگر بوده است و در سوریه شاهد بودیم که تفکر و رویکرد بسیجی موجب شد که این کشور از سقوط رهایی یابد و در کشور عراق نیز با تکیه بر تفکر بسیج به توفیقات ارزشمندی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی بر خلاف آمریکا به هیچ کشوری لشکرکشی نمی‌کند، یادآور شد: ما در هر کجا که جبهه مقاومت شکل بگیرد تجربه بسیج را به آنها منتقل می‌کنیم و البته شاهد هستیم که بسیج در عرصه جهانی به توفیقاتی دست یافته است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری این نهاد آموزشی بیان کرد: این نهاد حوزوی گفتمان انقلابی،‌ عقلانی و منطقی است و بشریت امروز به این گفتمان پناه می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه امروز اندیشه اسلام ناب و معارف اهل بیت (س) در جایگاهی بین‌المللی قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز قدرت نرم اندیشه اسلامی در جهان منتشر شده و برگرفته از انقلاب اسلامی است.

اعرافی با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه یک پایگاه بزرگ بین‌المللی و قطب مهم معرفتی است، تصریح کرد: امروز دانش آموختگان المصطفی در شبکه‌های مختلف جهان مشغول فعالیت هستند و حدود 40 هزار نفر از 120 کشور جهان تاکنون از جامعةالمصطفی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

امام جمعه قم از ارائه 150 رشته معارف اسلامی با رویکرد حوزوی در جامعةالمصطفی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 30 هزار نفر از 120 کشور جهان در این نهاد حوزوی مشغول فراگیری علوم دینی است.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت دانشگاه مجازی المصطفی اشاره کرد و افزود: در این دانشگاهی مجازی نیز 3 هزار نفر از اقصی نقاط جهان به فراگیری علوم دینی اشتغال دارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار