رئیس پژوهشکده حج و زیارت:
رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه انجام عمل شنیع از سوی دو نیروی امنیتی سعودی بیانگر نفوذ فساد در عمق جریان سعودی است،‌ گفت: ادامه اعزام عمره‌گزاران وابستگی به برخورد مقامات سعودی دارد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۰۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،سید مهدی علیزاده موسوی ، در واکنش به اقدامات شنیع دو سرباز سعودی در فرودگاه جده گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت زهرا(س) فرمودند واقعیت این است که قریب به 3 قرن است که شاهد جنایات وهابیت و آل سعود هستیم و قریب به 450 هزار نفر را آنها از دم تیغ گذرانده‌اند و کارنامه سیاهی دارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد رشد این فجایع هستیم که نمونه آن همین کشتار سعودی‌ها در یمن است که 170 کودک را در بمباران به شهادت رسانده‌اند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان اینکه سعودی ها در حوزه اخلاقی بسیار پرادعا هستند، اظهار داشت: آنها ادعای این را دارند که موحد واقعی هستند و مردم را از شرک دور می‌کنند و خود را افراد وارسته‌ای می‌پندارند اما اعمالی که از آنها سر می‌زند نه تنها منافی با ارزش های اسلام بلکه منافی با ارزش های انسانی در تمام جوامع است و حتی غیرمسلمان‌ها هم این موارد را طرد می‌کنند مانند فاجعه اخیر فرودگاه جده.

وی در واکنش به فاجعه فرودگاه جده افزود: اگر این فساد در شهرهای فاسد رخ داده بود خیلی مساله‌ای نبود ولی از کشوری که خود را خادم الحرمین می‌داند و حتی کافر حق ورود به آن را ندارد توقع نمی‌رود و دیدیم که چگونه با آبروی دو نوجوان بازی کردند.

علیزاده موسوی ادامه داد: اگر یک فرد عادی آن کار شنیع را انجام می‌داد خیلی حساسیت برانگیز نبود ولی وقتی نیروهایی که مسئول امنیت آن کشور هستند آن کار را کردند نشان‌دهنده آن است که فساد در عمق این جریان نفوذ کرده است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت اظهار داشت: سعودی‌ها باید در ابتدا در ساختار امنیتی خود تجدیدنظر کنند و ادامه اعزام عمره‌گذاران وابسته به برخورد مقامات سعودی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با چنین عملی نباید گرایش‌های ناسیونالیستی و ملیت‌گرایی پیدا کند،‌ بیان داشت: در کشور ما افراد باستان‌گرایی وجود دارند که از این اتفاق سوءاستفاده می‌کنند و دنبال عرب ستیزی هستند ولی باید دقت شود که برادران ما در حزب الله لبنان و در کشور عراق همه عرب هستند.

علیزاده موسوی ادامه داد: باید مراقب باشیم که به گونه‌ای عمل نکنیم که به جنگ‌های طائفه‌ای ناسیونالیستی دامن بزنیم.

ارسال نظرات