جشن میلاد کوثر با حضور هیئات مذهبی خواهران به همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۶۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جشن میلاد کوثر با حضور هیئات مذهبی خواهران به همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج 5 شنبه 20 فروردین ماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در محل نمازخانه مجتمع نور برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی سادات رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در این مراسم جشن ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مادر اظهار داشت: سوره کوثر یکی از سوره های قرآن کریم به نام حضرت فاطمه(س) می باشد.

وی با بیان اینکه فرزندان پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پس از بعثت ایشان از دنیا رفتند؛ گفت: دشمنان اسلام پس از آن به پیامبر اسلام(ص) زخم زبان می زدند و زخم زبانی که همانطور که در روایات آمده از زخم شمشیر هم بدتر است.

حجت الاسلام سادات افزود: پیامبر اسلام(ص) از این اعما نراحت می شدند تا اینکه خداوند سوره مبارکه کوثر را نازل کرد.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کوثر اسم نهری در بهشت است و یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد، و دشمنان اسلام در طول تاریخ هر چه تلاش کردند که نور اهل بیت(ع) را خاموش کنند نتوانستند.

وی گفت: از صدر اسلام تا کنون که دشمنان اسلام خواهان نابودی نور اسلام هستند، از صدر اسلام به عناوین و شکل های مختلف تا امروزه در قالب جنایات هایی که در منطقه از سوی آدمکش های بالفطره تکفیری و وهابی به اسم اسلام و بر ضد اسلام عزیز صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تمام تلاش های مذبوحانه عمرو عاص از دشمنان صدر اسلام در جهت ادامه نداشتن نسل پیامبر بزرگوار اسلام(ص)؛ یک نفر از نسل این دشمن نمانده است، اما از نسل پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از نسل ایشان اکنون قریب به 200 میلیون سید در و 5 میلیون نفر در ایران اسلامی و 220 هزار سید و سادات نیز در استان کردستان وجو دارد.

حجت الاسلام سادات در ادامه به ذکر سیره، اخلاق و جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: شخصیت و منش حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها برای بانوان بلکه برای آحاد جامعه الگو است.

وی ادامه داد: تمامی ابعاد و شخصیت حضرت زهرا(س) برای بانوان ما الگو است از جمله شیوه شوهری داری، تربیت فرزند ایشان، و اکنون در جامعه ما زنان نباید عرصه را بر مردها تنگ کنند و تربیت فرزندان نیز باید شیوه تربیت حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند تربیتی اسلامی و قرآنی.

وی افزود: اسلام برای همه زندگی دستورالعمل دارد در تربیت فرزند، انتخاب همسر و تمامی شئون زندگی که توجه و رعایت آن که در زندگی و سیره بزرگان دین نمایان است و همه افراد جامعه بر اساس چنین دستورالمعل اسلپپامی در زندگی موفق هستند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه امروز توجه به مادیات حتی در مراسم خواستگاری بیشتر از معنویات و سوال در این موارد است، گفت: نباید معیارهای مادی جایگزین مسئل اصلی شوند و حتی برای تربیت فرزند قبل از ازدواج نیز باید به آن فکر کرد.

وی تربیت فرزندان را مسئولیتی سنگین و در ارتباط با روحیات و ویژگی های مادران و لقمه حلال ذکر کرد و گفت:اگر خدای نکرده مال حرام در شکم انسان پر شود بازخورد آن در دهن کجی به ارزش ها بازتاب دارد و همچنین فرزندان باید از همان دروان کودکی با نام خدا و همچنین نمازخواندن و راه درست زندگی آشنا نیم و نگویم که هنوز زود است و آن به عقب بیافتد.

حجت الاسلام سادات در ادامه به بحث حیا در جامعه اشاره کرد و گفت: حیاء دامنه گسترده ای دارد حیاء در گفتار در کردار در پوشش که رعایت همه این موارد موجب ارتقاء جایگاه والای زنان در جامعه می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی زمینه های برای ما الگو است، در زمینه بصیرت، ولایت مداری، دین داری، حیاء، شوهر داری، تربیت فرزند، محبت به پدر و مادر.

وی معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به احترام به پدر و مادر اشاره کرد و گفت: احترام به والدین خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می کند و فرزندان باید در هر شرایطی به والدین خود احترام گذاشته و آنها را تکریم کنند و کمتر از اف به آنها نگویند.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما بتوانیم قددران زحمات پدر و مادر باشیم، اذعان داشت: بهشت زیز پای مادران است و مردان بزرگ محصول نتربیت در دامن مادران هستند، و عزت و شرف ما مدیون خون شهدایی تربیت یافته در دامان مادران بزرگوار است.

ارسال نظرات