عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

لزوم حمایت دولت از بسیج جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی توجه به نیروی درون است و بسیج هم مصداق بارز این ظرفیت درونی است، بسیج به عنوان یک تشکل و نیروی مردمی، بخش بسیار موثری است که نقش مهمی در حوزه های مختلف کشور از ابتدای انقلاب تا به امروز داشته است.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۶۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مهم ترین موضوعی که در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار گیرد مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است گفت: اقتصاد مقاومتی اصول مختلفی را شامل می شود که قطعا عمل به این سیاست ها می تواند در رشد و توسعه همه جانبه اقتصادی کشور تاثیر زیادی داشته باشد.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در حال حاضر نیازمند توجه جدی و در عین حال برنامه ریزی مدون و مشخصی برای نیل به اهداف خود است، مهم ترین مسئله، توجه به توان و ظرفیت داخلی کشور است یعنی ما زمانی می توانیم از اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم که نگاهمان به جای نگاه به بیرون و رفع نیازهای خود از خارج کشور به سمت درون باشد.

ایرانپور ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروی انسانی، منابع خدادادی و برنامه ریزی های خوبی که کارشناسان کشور می توانند انجام دهند تصریح کرد: بخشی از نیازهای کشور را می توان از طریق همین ظرفیت ها تامین کرد همچنین در بخش هایی که کشور حرفی برای گفتن دارد، مانند تولید محصولات کشاورزی، مرکبات، مواد پروتئینی و برخی از محصولات صنعتی نیازی به واردات نیست و باید نوع نگاه خود را تغییر داده و با استفاده از کالاهای تولید داخل از تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که به بهانه نیازهای غیرضروری و دور زدن تحریم ها، کالاها و محصولاتی وارد کشور می شود که اولویت ما نیست و به منافع ملی و تولیدکنندگان داخلی ضربه می زند. من معتقد هستم باید برنامه ریزی های مناسب و کارشناسی شده ای برای نیل به اهداف و اولویت های اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، اجتماعی و  اقتصادی داشته باشیم.

نماینده مردم مبارکه با اشاره به قدم های برداشته شده در زمینه اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: این اقدامات به هیچ عنوان کافی نبوده است. بنده معتقدم بسیاری از آنچه که مطالبه و دغدغه مقام معظم رهبری و همچنین نیاز امروز کشور است محقق نشده و با آنها فاصله زیادی داریم بنابراین نیاز است قدم هایی استوار تر، قاطعانه تر و سریع تری در این راستا برداشته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی توجه به نیروی درون است و بسیج هم مصداق بارز این ظرفیت درونی است، بسیج به عنوان یک تشکل و نیروی مردمی، بخش بسیار موثری است که نقش مهمی در حوزه های مختلف کشور از ابتدای انقلاب ازجمله در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در توسعه علمی و فناوری کشور تا به امروز داشته است.

ایرانپور ادامه داد: نقش بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست در حال حاضر نیز در بحث اقتصاد مقاومتی، بسیج در سال های اخیر و قبل از طرح مباحث اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته است به عنوان نمونه در طرح های هجرت بسیج از ظرفیت درونی خود در راستای کمک به بخش بهداشت و درمان، زیرساخت های آموزش و پرورش، فعالیت در روستاها و بخش کشاورزی استفاده کرده است که به اعتقاد بنده یک نمونه بارز از تحقق اقتصاد مقاومتی است. در کل بسیج نقش بسیار موثری دارد اما دولت و مجلس می توانند با حمایت های خود بسیج را در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

ارسال نظرات