فخرزاده خبر داد

تاریخ تسخیر لانه جاسوسی به روایت ۱۰۰ دانشجو

مدیر دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری از انتشار مجموعه تسخیر لانه جاسوسی با خاطراتی از ۱۰۰ دانشجوی فعال در این واقعه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۷۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده، مدیر دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، از تدوین و انتشار مجموعه خاطرات دانشجویان پیرو خط امام(ره) خبر داد و گفت: این مجموعه شامل خاطرات یک‌صد نفر از دانشجویانی است که در این واقعه حاضر بودند. این پروژه از شش سال پیش آغاز شده و عوامل متعددی از جمله حاضر نبودن مصاحبه‌شونده برای بازگویی خاطرات و کمبود بودجه منجر به این شد که انتشار این مجموعه به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: در این پروژه خاطرات دانشجویانی مانند معصومه ابتکار، سیدمحمد هاشمی اصفهانی، ابراهیم اصغرزاده و... ذکر شده است. در موضوع تسخیر لانه جاسوسی بیش از 400 تن از دانشجویان حضور داشتند. ما در این پروژه به خاطرات یک‌صد نفر از آنهایی که بیشترین سهم را داشتند، پرداخته‌ایم. این مصاحبه‌ها در حال تدوین است و فکر می‌کنم برای سال جدید هشت جلد از این آثار را به مخاطبان عرضه کنیم.

مدیر دفتر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حدود 500 ساعت برای تدوین و انجام این پروژه مصاحبه تهیه شده است، یادآور شد: در نظر داریم پس از انتشار همه مجلدات این مجموعه، صوت مصاحبه‌ها و اسناد و گزارش‌هایی را که از این واقعه در رسانه‌ها منتشر شده است، در قالب بانک اطلاعات تاریخ شفاهی منتشر کنیم تا در اختیار همه پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار