معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از افزایش تعداد شهرهای ایران به چهار شهر برای صدور توریست‌کارت گردشگران خارجی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۷۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مرتضی رحمانی موحد با بیان اینکه یکی از وعده‌های ما در سال 93 که خوشبختانه تحقق یافت بحث صدور توریست‌کارت بود که بیستم فروردین‌ماه، به عنوان یک خدمت جدید در بانک ملی اجرایی در شعبه بانک ملی فرودگاه امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه از بیستم فروردین‌ماه هر گردشگر خارجی که تقاضای توریست‌کارت کند می‌تواند تا سقف 5 هزار دلار یا 5 هزار یورو کارت خود را به نرخ روز شارژ کند و ریال داخل کارتش بریزد، تصریح کرد: این کارت‌ها با نام است و در اختیار توریست قرار داده می‌شود که در طول اقامتش در ایران می‌تواند با این کارت مایحتاج خود، از جمله پرداخت،  پذیرایی، صنایع دستی و خدمات دیگر را تهیه کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه موضوع خدمات بانکی در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد تسهیلات برای گردشگران خارجی از جملهتوریست‌کارت بسیار امر مهمی است، اضافه کرد: این کار را فعلاً با فرودگاه امام شروع کردیم و ان‌شاءالله تا آخر اردیبهشت این خدمات توسط بانک ملی در چهار شهر توریستی ایران ارائه می‌شود.

رحمانی ادامه داد: البته در نظر داریم شعباتی که نزدیک به مراکز گردشگری شهرها هستند، فعال شوند که اگر کسی در فرودگاه هم نتوانست کارت تهیه کند بتواند در این 4 شهر کارت را تهیه کند. این کارت کمک می‌کند بخش گردشگری خارجی ما از خدمات خوبی برخوردار شود.

وی در پاسخ به این سوال که این چهار شهر چه شهرهایی هستند، یادآور شد: هنوز این چهار شهر قطعی نشدند، یکی از آنها قطعاً مشهد خواهد بود؛ این کار البته توسعه پیدا خواهد کرد و شعب بانک ملی شهرهای دیگر هم تجهیز می‌شود ولی با 4 شهر شروع می‌کنیم؛ همچنین به همه دفاتر هم اعلام می‌کنیم که این امکان را داریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه به مرور خدمات این کار بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که ان‌شاءالله در آینده برای گروه‌های دسته‌جمعی توریست خارجی که سامانه‌ای ثبت‌نام می‌کنند، توریست‌کارت‌ها صادر و در اختیار توریست‌ها قرار گیرد؛ بانک ملی همکاری خوبی در این زمینه دارد و این هفته جلسات اطلاع‌رسانی را با سازمان‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه داریم.

ارسال نظرات