کلاته :

مسئولان با حضور در جمع دانشگاهیان آنها را از جزئیات مذاکرات با خبر کنند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تیم مذاکره کننده باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری با حضور در جمع دانشگاهیان آنها را از جزئیات با خبر کنند.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۴۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ، پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات ژنو گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند نه مخالف مذاکرات هستم نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است، پاسخی بود برای کسانی که می‌گویند ایشان موافق مذاکرات هسته‌ای هستند و مذاکرات زیر نظر رهبری انجام می‌شود.

کلاته تصریح کرد: بی‌شک هیچ کس در جمهوری اسلامی با یک توافق خوب که منافع ملی را تامین کند مخالف نیست، اما توافقی که بخواهد عزت ما را لگد مال کند و باعث شود که پیشروی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را متوقف کند مخالفان بسیاری خواهد داشت.
وی افزود: امروز شاهد این هستیم که با توجه به پیشرفت‌ها و پیشروی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف طرف غربی اشتیاق بیشتری بر انجام توافق دارد چرا که دیگر با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران نمی‌تواند به اهداف شوم خود برسند و این‌بار سعی دارند از راه توافق مقاومت ایران را در هم بشکند که به فضل الهی موفق نخواهند شد.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: خوشبختانه علی رغم همه کارشکنی‌های غرب، ملت ایران با مقاومت و تکیه بر استعداد درونی کشور توانسته است پیشرفت خوبی داشته باشد و به یک قدرت تعیین کننده در سطح منطقه تبدیل شده است به همین دلیل است که غرب به این نتیجه رسیده که دیگر تحریم‌ها جوابگو نیست و باید جلوی پیشرفت درون‌زای ایران را بگیرد که احتملا بخواهد این هدف را از راه توافق پیش ببرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: سخنان اخیر رهبری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای بار دیگر چراغ راهی برای مذاکره کنندگان هسته‌ای است، البته آنها باید بتوانند از این چراغ به درستی استفاده کنند.
وی گفت: غرب از توافق احتمالی چند هدف را دنبال می‌کند یک هدف جلوگیری از پیشرفت تکنولوژیک ایران و دستیابی به سوخت صنعتی است، هدف دیگر حفظ ساختار تحریم‌ها و فشار بر جمهوری اسلامی بعد از توافق خواهد بود و آخرین هدف آنها تغییر ذهنیت مردم ایران و روند تغییر طرز تفکر مردم از راه گسترش ارتباطات است تا بتواند بر نوع سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تاثیر عمیق بگذارد.

کلاته خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری به مسئولان تاکید کردند که باید مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند، تیم مذاکره کننده نیز باید با مردم با صداقت برخورد کرده و با حضور در جمع دانشگاهیان آنها را از جزئیات مذاکرات با خبر کنند.
دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشورمان باید هشیارانه و با شجاعت کامل در مذاکرات حاضر شود چرا که طرف مقابل بسیار حیله‌گر و فریب‌کار است و در صورتی که دیدند نمی‌شود با توافق کردن منافع ملی را تامین کرد و جلوی اهداف شوم و سلطه دشمن را گرفت  با شجاعت کامل دست از مذاکره بکشند. مسلما ملت ایران به چنین فرزندانی که با شجاعت در مقابل غرب بایستند و نیرنگ آنها را در هم بشکنند افتخار خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار