صلاحی :

لغو تحریم‌ها نباید موکول به تائید آژانس شود

رئیس سازمان بسیج اساتید با تاکید بر ۴ خط قرمز نظام در مذاکرات گفت: مذاکره‌کنندگان باید بدانند در توافقات راه برای اهداف آمریکا هموار نشود زیرا آمریکایی‌ها جناح‌های داخلی ایران را در نظر ندارند و به طورکلی ایران را برای خود مشکل‌ساز می‌دانند.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۳۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید ، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر 4 خط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای گفت: مساله هسته‌ای از جمله موضوعات کلان نظام است که باید با اجماع و هماهنگی ملی پیشگیری شود و هیچ گروهی نباید آن را مستمسک خود برای تضعیف یا امتداد دولت یا دستیابی به مجلس آینده قرار دهد.

وی با بیان اینکه این خطر احساس می‌شد که برخی گروه‌ها به دلیل رقابت‌های سیاسی منافع ملی در بحث مذاکرات را خدشه‌دار کنند، افزود: برخی بدون توجه جدی به اهداف آمریکایی‌ها که در پشت مذاکرات به دنبال اهداف دیگری هستند، مساله مذاکرات هسته‌ای را فتح‌الفتوح قلمداد کردند که این امر حاکی از 2 امر است،  این افراد یا بر اهمیت مساله اشراف ندارند یا به دنبال اهداف سیاسی هستند که رابطه خصمانه آمریکا با ملت ایران که 60 سال به طول انجامیده را نادیده بگیرند.

صلاحی ادامه داد: آمریکا به دنبال هدف خود یعنی سیطره جهانی است ولی تا زمانی‌که بحث انقلاب اسلامی را حل نکند نمی‌تواند به هدف خود دست یابد و این مورد را آمریکا زمانی متوجه شد که وارد عراق شده و شکست سنگینی را متحمل شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، دانش هسته‌ای را یک دانش هایتک و مهم برشمرد و گفت: هر کشوری که به پیشرفت علمی برسد می‌تواند در عرصه‌های مختلف صاحب قدرت باشد و از این نظر نخبگان و دانشمندان بحث هسته‌ای را به عنوان یک تکلیف دنبال و این دانش را بومی کردند و حالا آمریکایی‌ها به دنبال بحث‌هایی فراتر از هسته‌ای هستند.

صلاحی عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق مذاکرات در ایران نفوذ کرده و ایران را مجبور به تغییر رفتار کنند که مذاکره‌کنندگان باید بدانند در توافقات راه برای اهداف آمریکا هموار نشود زیرا آمریکایی‌ها جناح‌های داخلی ایران را در نظر ندارند و به طورکلی ایران را برای خود مشکل‌ساز می‌دانند بنابراین ما نیز باید بحث‌های داخلی را در این مساله کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه رابطه با آمریکا تا زمانی‌که خوی استکباری آمریکا ادامه دارد خطوط قرمز ما نیز باید رعایت شود، اضافه کرد: عدم رعایت خطوط قرمز نظام ممکن است تمام دستاوردهای علمی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی ما را در خطر قرار دهد.

صلاحی با بیان 4 خط قرمز نظام در مذاکرات گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکرات باید فقط پیرامون بحث هسته‌ای باشد و به مسائلی نظیر نفوذ ایران در منطقه، یمن، عراق، صنایع موشکی مرتبط نشود، هیچ کس حق ندارد این مساله را مطرح کند که اگر نتیجه مذاکرات به انتخابات مجلس ربط دارد، این مسائل داخلی ماست و طرح این مسائل خیانت به مردم، رهبری و نظام است.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: براساس بیانیه لوزان درصد بالایی از توان اصلی کشور تعطیل شده یا تغییر کاربری داده می‌شوند بنابراین یکی دیگر از خطوط قرمز ما نیز این است که برای لغو تحریم‌ها در همان روز اول توافق اقدام شود زیرا مقام معظم رهبری بر سابقه آمریکا تائید دارند، قرارداد الجزایر را فراموش نکرده‌ایم که پس از 30 سال هنوز اموال بلوکه‌شدمان از سوی آمریکا آزاد نشده است بنابراین نباید توافق مشروط داشته باشیم.

صلاحی گفت: اینکه لغو تحریم‌ها باید با تائید آژانس باشد درست نیست، زیرا آژانس هم مورداعتماد نبوده و به شهادت رسیدن دانشمند هسته‌ای ما شهید شهریاری به دلیل این بود که آژانس اطلاعات وی را در اختیار اسرائیل قرار داد.

به گفته وی، تقاضای مردم ایران این است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی لغو شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک کشور مستقل است و دشمنان شناخته شده بسیاری دارد و با توجه به اینکه در منطقه هم همواره یک سر جنگ‌ها آمریکا بوده است جمهوری اسلامی باید دارای سیستم امنیتی و دفاعی قوی باشد بنابراین یکی از خطوط قرمز ما هم سیستم دفاعی کشور است.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور غیرقابل نفوذ نظامی است، گفت: دشمنان می‌خواهند بدانند ما دارای چه سیستم نظامی و دفاعی هستیم و راه ورود آن‌ها به این سیستم نیز آژانس است، آن‌ها می‌خواهند بلایی که در سال 1991 بر سر عراق آوردند بر سر ما هم بیاورند ولی هیچ قراردادی نمی‌تواند به کسی این قدرت را بدهد که بر سایت‌های نظامی ما تسلط یابد.

وی عدم محدودیت تحقیقات هسته‌ای را یکی دیگر از خطوط قرمز نظام دانست و گفت: بحث تحقیق و توسعه در هیچ حوزه‌ای در کشور نباید محدود شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید این خطوط قرمز را مدنظر قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار