فعال حقوقی سعودی با اشاره به اینکه تعرض و توهین ماموران سعودی به زائران ایرانی با چراغ سبز مقامات عربستانی صورت می‌گیرد، گفت: ایران در اعتراض به رفتارهای موهن عربستان اعزام عمره مفرده را متوقف کند.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۲۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

شیخ «ابراهیم العلیوی» وکیل سعودی  در خصوص حادثه فرودگاه جده و تعرض دو افسر سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی گفت: اقدام شرم آور و ننگین افسران آل سعود در جریان بازرسی از زائران ایرانی با چراغ سبز مقامات سعودی صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران باید اعزام زائران عمره مفرده به مکه و مدینه را متوقف کند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان ایرانی و عراقی زائر خانه خدا در خاک عربستان همواره مورد توهین و ضرب و شتم از سوی مقامات یا پلیس سعودی قرار می‌گیرند، گفت: شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) در عربستان هدف حملات تلافی‌جویانه مقامات سعودی هستند و در این امر فرقی بین گناهکار یا بی‌گناه، خردسال یا بزرگسال مرد یا زن وجود ندارد.

این فعال حقوقی تاکید کرد: همه شیعیان قربانی وحشی گری رژیم آل سعود و مزدوران آن هستند، این رژیم افسار شهوت‌های حیوانی خود را باز گذاشته تا همه آنهایی را که منادی آزادی و عدالت در عربستان هستند مورد تعرض قرار دهد.

«رشید الحسناوی» سیاستمدار سعودی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه حادثه فرودگاه جده دروغین بودن ادعاهای رژیم آل سعود در پایبندی به دین اسلام و خدمتگزاری به حرمین شریفین را ثابت کرد، گفت: مقامات سعودی افرادی فاسد را برای نظارت بر حجاج زائر بیت الله الحرام در فرودگاه به خدمت گرفته است.

وی افزود: مقامات سعودی فساد نیروهای امنیتی خود را رد می‌کنند، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی سال گذشته فتوایی صادر کرد که بر اساس آن نباید مفسدان را رسوا و انگشت نما کرد.

شایان ذکر است، در هفته دوم تعطیلات نوروزی، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی در فرودگاه جده، مأموران سعودی به بهانه مشکوک‌شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند.

مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری‌اسلامی‌ ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقام‌های ذی‌ربط کاروان و مسئولان فرودگاه جده بررسی‌های میدانی به عمل آمده و پس از شناسایی دو مأمور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می‌کنند.

ارسال نظرات