میلاد مادر سادات و سلاله پاکش امام خمینی (ره) را گرامی‌ داشته و این روز بر همه مادران سرزمین ایران اسلامی و 373 هزار فرزند فاطمه زهرا (س) در مازندران خجسته باد
کد خبر: ۸۵۰۹۵۹۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶


خبرگزاری بسیج مازندران،  مازندرانی‌ها از نخستین مردمان ایران اسلامی بودند که از همان ابتدای اسلام آوردن‌شان، حب خود را به امیرمومنان و مذهب شیعه نشان دادند؛ استان لاله‌خیز مازندران با حدود یکهزار و 62 بقعه امامزاده به‌عنوان دومین استان در کشور، بیشترین امامزاده را در خود جای داده است؛ اهالی این دیار، افتخار میزبانی از خاندان علویان را داشته و دارند و به‌فرموده مقام معظم رهبری، مازندرانی‌ها با آغوشی باز فرزندان پیغمبر (ص) را پذیرفتند.

 

نوادگان حسن و حسین، فرزندان علی از فاطمه - که به آنان سادات هاشمی و نیز بسته به انتساب به حسن یا حسین، حسنی یا حسینی گفته می‌شوند و از نظر فقه شیعه کسانی که خمس به آنها تعلق می‌گیرد، این سادات هستند.

 

اولاد فاطمه بارها در خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس برای اصلاح امت خروج کرده‌اند و سلسله‌های متعددی در نقاط دور از عربستان، از جمله مراکش، یمن، مصر، گیلان و مازندران تشکیل داده‌اند، نوادگان علی‌المرعش نبیره علی‌بن‌حسین و علویان تبرستان دو شاخه از سادات حسنی و حسینی مازندران هستند.

 

مازندرانی‌ها برای سادات احترام زیادی قائلند، به‌طوری‌که چندین روستا و محله در مازندران به‌نام سادات‌محله یا سیدمحله نام‌گذاری شده است.

 

طبق آمار ثبت احوال، 373 هزار سادات در مازندران زندگی می‌کنند و بیشترین تعداد این جمعیت عزیز کشور در همین استان حضور دارند؛ قرابت با سادات همیشه برای ساکنان سرزمین علویان، یک افتخار محسوب میشود.

 

میلاد بانوی آب و آفتاب بهانه‌ای است تا یاد کنیم که ما مازندرانیها دوستدار فرزندان فاطمه هستیم، شاید قرنها، زمانها و نسلها فاصله ایجاد کند بین ما و فرهنگ فاطمی، بین ما و فاطمی بودن و فاطمی زیستن اما باید بدانیم که از مازندرانیها انتظار ویژهای می‌رود، چون ما بیشترین سادات را در کشور در دل خود جای دادیم و از همین رو است که این سرزمین شهره به دیار علویان و مردمان آن به علوی‌تباران معروفند، چون ما در میان کوه، جنگل و دشتی زندگی میکنیم که در جای‌جای آن فرزندان فاطمه (س) مدفون هستند و ما هم نخستین مسلمانانی هستیم که از همان ابتدا علوی شدیم.

 

در هر خانواده‌، قوم، خویش و تباری در این سرزمین، سادات زندگی می‌کنند؛ یکی از پدر سید است و دیگری از مادر و این را افتخار خود می‌داند.

 

میلاد مادر سادات و سلاله پاکش امام خمینی (ره) را گرامی‌ میداریم و این روز را به همه مادران سرزمین ایران اسلامی و به 373 هزار فرزند فاطمه زهرا (س) در مازندران تبریک میگوئیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها