هنری ماندگار است که خالق آن متعهد و دارای بینش اسلامی باشد تا بتواند بر جان، فکر و نفس انسان در هر زمان و مکانی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۶۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ حشمت آقايي از هنرمندان شاخص عرصه تئاتر استان ايلام است كه کارگردانی نمایشهاي تکیه سید، روباه دم زنگوله ، کلاغ ، آواز گلها ، زینت درگه معبود ، قلب ، درخت شاهد ، گرگ گرگ است ، لانه ، کمربند ، سقوط، اثر انگشت ، از قیام تا دفاع و بدنبال بابا را در كارنامه هنري خود دارد.

وي قريب به 30 سال است در نهادهاي فرهنگي استان ايلام از جمله آموزش و پرورش ،سازمان بسيج هنرمندان ،حوزه هنري و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به فعاليت هنري مي پردازد كه به بهانه روز هنر انقلاب اسلامي و تبريك اين روز به اين هنرمند بسيجي و ارزشمند استان دقايقي را با اين هنرمند به گفتگو پرداختيم:

حشمت آقايي در پاسخ به تعريف هنر اسلامي اظهار کرد: هنر اسلامی هنری است که در آن بینش اسلامی ،امید و نشاط دیده می شود واز طریق آن ارزش های اسلامی به مردم انتقال داده می شود.

وي ادامه مي دهد: هنرمندان در آثار خود روح مکتب، زیبایی هستی،حیات و انسان را دخالت می دهند وبه محتوا بیشتر توجه می کنند تا بتوانند برجامعه تاثیر گذار باشند.

اين هنرمند بسيجي در پاسخ به راهکارهای تحقق شعار سال رهبر انقلاب از منظر هنر و هنرمند بيان كردند: برای تحقق شعارسال و رسیدن به موفقیت دربرنامه ای پیش بینی شده وتحقق اهداف انقلاب اسلامی باید دولت و ملت برای کم کردن فاصله ها قدم بردارند و با صمیمیت وهمدلی دیواری مستحکم در برابر توطئه های دشمنان ایجاد کنند وآنان را در رسیدن به آرزوهای پلیدشان ناامید سازند.

آقايي، معرفی توانمندیهای ملت بزرگ ایران، ترویج فرهنگ دینی ، تقویت روحیه کار و تلاش، خودباوری، اعتماد به نفس ، همفکری و همدلی را از عوامل اصلي عملی شدن شعار مقام معظم رهبري عنوان كردند.

مدرس هنر تئاتر استان ،راز ماندگاري هنر را اين گونه بيان مي كند كه:هنری ماندگار است که خالق آن متعهد و دارای بینش اسلامی باشد تا بتواند بر جان، فکر و نفس انسان در هر زمان و مکانی تاثیرگذار باشد.

وي ادامه داد: هنری که بتواند لحظه های بیداری، آگاهی وبه خود آمدن انسان های آلوده به تاریکی را نشان دهد و انسان را در فاصله ی خاک تا خدا و ماده تا معنی رو به تعالی و تکامل ببرد ماندگار خواهد بود.

مسئول انجمن نمايش سازمان بسيج هنرمندان در پاسخ به سوال موانع فرا روی کارآمدی هنر دینی بيان كرد:عنوان کردن موانع فرا روی هنر دینی به نظر من همیشه ثابت نیست و دردوران های خاصی متفاوت است و عوامل مختلفی می تواند تاثیر گذار باشد.

وي عنوان كرد: آنچه که امروزه ما شاهد آن هستیم مواردي چون: تقلید از آثار غربی و بی توجهی به فرهنگ و هنر اسلامی - عدم حمایت مادی و معنوی جدی از هنرمندان این عرصه در بعضی از نقاط کشور- توجه به قالب و شکل کار تا محتوای آن و در راستای نیازهای جامعه نبودن بعضی از آثار تولیدی از عواملي هستند كه مي توانند مانع كارآمدي هنر ديني شوند.

كارگردان نمايش صحنه اي از قیام تا دفاع ، استراتژی لازم براي كارآمدي هنر ديني را در وهله اول حمایت از تولید آثار هنری مي داند چراكه معتقد است با حمايت از آثار هنري هنرمندان مي تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی و جهانی باشد.

حشمت آقايي توجه جدی به هنر دینی در دانشگاهها ومراکز آموزشی و برداشتن موانع ایجاد شده بر سر راه هنرمندانی که توانایی خلق آثار فاخر با محتوای دینی دارند را از ديگر عوامل تاثيرگذار بر كارآمدي هنر ديني عنوان كرد.

وي در پايان اين گفتگواز مسئولين مربوطه و مخاطبين درخواست كرد تاهنرمندانی که با آثار خود توانسته اند تحولی مثبت در زندگی مردم بوجود آورند را مورد تشويق و حمايت قرار دهند و گامي در جهت تحقق هنر ديني و اسلامي بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار