علی اشرف خانلری
امام جماعت مسجد کیهانی تاکید کرد:
خبرگزاری بسیج: امام جماعت مسجد کیهانی شهرری با بیان حدیثی از ائمه(ع) اظهار داشت: مسلمانان در غم و ناراحتی های ما محزون و در شادی های ما شاد و مسرور باشند.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۴۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد یاد بروقی اظهار داشت: بر خلاف اعتقادات منفی برخی مغرضین، اسلام به همه زوایا و نیازهای انسان توجه دارد دین اسلام فقط غم و اندوه و غصه نیست؛ همانطور که در ایام فاطمیه برای شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم عزاداری و برنامه های مختلف مذهبی و سخنرانی برگزار شد، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) هم برنامه های شاد و جشن میلاد کوثر در سطح کشور برگزار می شود.

بروقی با اشاره به نقش مهم زنان در اتفاقات و رویدادهای سیاسی، مذهبی، اجتماعی و ... از ابتدای خلقت تا عصر حاضر، تصریح کرد: زنان نقش بی نظیری در جوامع مختلف داشته اند. در خلقت حضرت آدم(ع) اگر حضرت حوا نبود نسل بشر منقرض می شد، در زمان حضرت موسی، ابراهیم و مسیح هر کدام توسط راهنمایی و یاری بانویی توانستند دین خود را تبلیغ کنند. اگر مادر ابراهیم(ع) از او نمی گذشت، اگر آسیه موسی را پرستاری نمی کرد و اگر مریم عیسی را به دنیا نمی آورد کار آنها ابتر می ماند و اگر خدیجه و ثروت او نبود اسلام رشد نمی کرد و اگر فاطمه زهرا(س) نبود حلقه مفقوده ای بین نبوت و امامت بوجود می آمد؛ بنابر این امامت از وجود حضرت فاطمه نشات می گیرد.

خداوند می فرماید: حضرت فاطمه(س) بهانه خلقت جهان است. حضرت زینب هم نقش مهمی در ترویج مکتب اسلام داشت و اگر زینب کبری در کربلا نبود کربلا در کربلا می ماند و نهضت امام حسین(ع) و عاشورا همانجا می ماند . بنابر این حرکت حضرت زینب از مدینه به کربلا به نهضت عاشورا رنگ دیگری داد و عاشورا را به دنیا معرفی کرد.

بانوان بر خلاف تبلیغاتی که می شود نقش های بی نظیری در جوامع دینی دارند اگر رزمندگان توانستند حماسه دوران هشت سال دفاع مقدس را خلق کنند به واسطه از خود گذشتگی و نقش مهم مادران و همسران آنها بود.

وی در ارتباط با برگزاری مراسم جشن بزرگ کوثر در مسجد کیهانی گفت: شورای فرهنگی و هیات امنای مسجد یک دل تصمیم گرفتند جشن ها و اعیاد معصومین را تا حد امکان در فضای باز برگزار کنیم و از محیط محدود و بسته مسجد خارج شویم تا برنامه ها جذابیت و مخاطب بیشتری داشته باشد. در همین راستا با همکاری مجموعه بسیج حوزه خواهران و برادران مسجد کیهانی و هیات محبان ام البنین محله دولت آباد جشن بزرگ میلاد کوثر برگزار شد.

وی بیان کرد: قبلا هم چنین برنامه هایی در سطح کوچکتر در مسجد کیهانی داشته ایم اما چنین برنامه ای به این وسعت برای اولین بار برگزار می شود. برای بهتر برگزار شدن این جشن فراخوان ها، اطلاعیه ها و بنر هایی در سطح شهر نصب کردیم و همه همشهریان را به شرکت در این جشن بزرگ دعوت کردیم.

بروقی گفت: به 4 نفر از خواهران که نام آنها به نام حضرت فاطمه زهراه(س) مزین است و به 6 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد و علاوه بر اینها دو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به عنوان جوایز ویژه جشن میلاد کوثر به دو نفر از شهروندان تقدیم شد.

وی افزود: برای سال های آینده در نظر داریم در ایام نیمه شعبان، عید غدیر، سالروز تاجگذاری امام زمان(عج) و سایر مناسبت های مذهبی و اعیاد برنامه های مفرح و شاد برای عموم مردم برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای جذب حداکثری مردم و بویژه جوانان به مسجد و برپایی نماز جماعت برنامه های متنوع و جذابی تدارک دیده ایم.

ارسال نظرات