خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید با تمسک به سبک زندگی فاطمی و اسلامی محورهای تربیتی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: برای تحقق جامعه مهدوی و علوی این محورها ضروری است.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۰۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: این روز یکی از مناسبت های اساسی و حیاتی در نظام اسلامی و در نگاه توحیدی است.

وی با بیان حدیث قدسی که پیرامون عظمت حضرت زهرا (س) است و آن حضرت را دلیل خلقت آفرینش می داند، افزود: این حدیث محوریت زن در جامعه اسلامی و جایگاه وی را با نگاه توحیدی به گونه ای بیان می کند که در صورت عدم وجود وی نظام آفرینش نمی توانست معنا یابد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: در نگاه اسلامی و دینی زن طفیلی آفرینش نیست، بلکه محور آفرینش است.

دشتکی با بیان اینکه باید با تمسک به سبک زندگی فاطمی و اسلامی محورهای تربیتی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: برای تحقق جامعه مهدوی و علوی این محورها ضروری است.

وی همچنین به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر تسلیت بخاطر فقدان مادی این شهید، باید به جامعه اسلامی به دلیل رشد چنین استعدادی که عظمت آن در دوران دفاع مقدس و پس از آن مشاهده شد تبریک گفت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه همه شهدا هنرمند بودند، گفت: باید به تقدیر و ترویج مقام ایثار و شهادت پرداخت.

دشتکی عنوان کرد: اساس نظام توحیدی از خودسازی و خودشناسی آغاز و به خداشناسی ختم می گردد و شهدا به این منزلگاه رسیدند.

وی حرکت ها و آثار الگویی شهید آوینی را در جامعه بسیار موثر دانست و افزود: برای هنر اسلامی شاخصه هایی وجود دارد که باید با یافتن این شاخصه ها در هنرمندان امروز و با تکیه بر آموزه های گذشته و قرآن و عترت، آنها را نمایان کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نسخه حیات بخش جبهه حق علیه باطل را تحقق سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: یکی از ضرورت های سبک زندگی اسلامی بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت های مختلف در جامعه اسلامی است.

دشتکی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی در زمینه های مختلف از جمله در حوزه هنر با توجه به تقویت محتوا و روح طهارت و تقوا از جمله ضرورت ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات