خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تأکید بر ضرورت فاطمه‎شناسی در حوزه‎های عملیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش گفت: اگر قوای فکری و عقلی همه عالم بسیج شوند باز هم نمی‎توانند به اوج قدسی حضرت فاطمه(س) نائل شوند.
کد خبر: ۸۵۰۹۵۰۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیتالله غیاثالدین طه محمدی ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن اظهار داشت: ابعاد وجودی، کمالی، جمالی و جلالی حضرت فاطمه زهرا(س) به قدری متنوع و گسترده است که پرداخت به آنها زمان زیادی را طلب میکند.

وی حضرت زهرا (س) را مصداق کامل خیر کثیر دانست و افزود: چهار مرحله از زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) شامل تولد، ازدواج، شهادت و محشر قابل توجه است که تجزیه و تحلیل آن از ضروریات به شمار میآید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: غریزه فرزندآوری در پدران و مادران سبب میشود که با تربیت مناسب فرزندانی را پرورش دهند که بر روی زمین خلیفهالله باشند و این فرزند با توانمندی خدادادی خود در زمین کار خدایی انجام دهد.

وی بیان کرد: برای اینکه فرزندان در زمین جانشین خداوند شوند پدران و مادران باید اصول و قوانینی را در رشد و تربیت فرزند خود به کار گیرند تا مخلوق خداوند به دور از انحراف به جایگاه واقعی خود برسد.

خطیب جمعه همدان، حضرت زهرا(س) را شایستهترین زن در عالم دنیا دانست و گفت: همه شهدا، زنان و مردان عالم و تمام حقیقت‌های حسن عالم فرزندان حضرت زهرا(س) هستند.

وی با تأکید بر ضرورت فاطمهشناسی در حوزههای عملیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر قوای فکری و عقلی همه عالم بسیج شوند باز هم نمیتوانند به اوج قدسی حضرت فاطمه(س) نائل شوند.

نماینده ولیفقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مداحان اظهار داشت: معظم له در این شرایط تیره و تار عنصر مقدس و موهبتی الهی به شمار میآیند به طوری که در تمام مسائل و رویدادهای تأثیرگذار بر روند توسعه و پیشرفت کشور روشنگرانه و با بیانات آموزنده مسیر را روشن میکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه از توافق هستهای بین تیم مذاکره کننده کشورمان و کشورهای 1+5 بسیاری از مردم ذوق زده و برخی تند شدند، مقام معظم رهبری تأکید بر بررسی عاقبت این توافق کردند.

محمدی بیان کرد: صدا و سیما باید سخنان استراتژیک مقام معظم رهبری در زمینه توافق هستهای را از شبکههای مختلف مجددا پخش کنند چرا که این سخنان روشنگرانه و آموزنده برای ملت ما بود.

وی با اشاره به اینکه استکبار خباثت باطل دارد، گفت: در این مذاکرات اصلا بحث مسئله هستهای و بمب اتمی مطرح نیست چرا که آنها میدانند که دین ما اجازه چنین کاری را به ما نمیدهد اما آنها با پیشرفت اسلام مخالف هستند.

امام جمعه همدان افزود: جامعه بشری از این همه تباهی، ذلت، ناامنی، جنگ و خونریزی و وحشیگری خسته شده است و چون نقطه امیدی نمیبیند به سمت اسلام گرایش پیدا میکند و در این راستا کشورهای استکباری از این اتفاق خرسند نیستند.

وی عنوان کرد: در صورتی که عملکرد و اعتقادات ما مسلمانان یکی شود همه مردم جهان در مقابل ما سر تعظیم فرود می‌آورند.

نماینده ولیفقیه در استان همدان ابراز کرد: در حالی که تیم مذاکره کننده ایران قریب 1.5 سال برای توافق و دفاع از حقوق ملت تلاش میکنند اکنون که مذاکرات در حال پیشرفت است مجدد تحریمهایی را علیه ایران اعمال کردند و این امر نشان از دروغ و نیرنگ آنها دارد.

وی با انتقاد از عملکرد زشت و ضد انسانی سعودیها افزود: سعودیها همواره ادعا داشتند که متولی عالم اسلام هستند اما امروز در مقابل امریکا و اسرائیل ذلیل و بیچاره شدند و در ظرف 15 روز از زمین و آسمان بر سر مردم یمن آتش ریختند و زمینه خوشحالی امریکا و اسرائیل از این جنایت جنگی را فراهم کردند.

محمدی با بیان اینکه سعودیها از یهودیها بدتر عمل کردند، اظهار داشت: جنایت جنگی که صهیونیست علیه مردم کشورهای سوریه، عراق و غزه کرد و با بیرحمی تمام زنان، مردان و کودکان را به خاک و خون کشید اکنون همان کار را سعودیها میکنند.

وی گفت: این کار سعودیها سبب شد که دنیا چهره پلید ملت‏های کفر را که دم از خدا و دین میزنند را بشناسد، بنابراین لازم در شناخت دوست و دشمن خود دقت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات