خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مصرف‌گرایی در همدان به آسیب تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مصرف‌های بیهوده و توسعه مصرف‌گرایی در همدان به آسیب تبدیل شده است، گفت: در گذشته بانوان خود به تولید نیاز خود دست می‎زنند که این امر بسیار پسندیده بود ولی امروز می‎بینیم که شرایط تغییر کرده و جامعه مصرف‌گرایی در استان داریم.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۱۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در جمع کارکنان حوزه هنری همدان و هنرمندان استان اظهار داشت: هنر حد و مرز نداشته و اگر هر یک از مردم در یک رشته هنری تخصص داشته باشند باز هم بسیاری از رشتههای هنر وجود دارد که توجهی به آنها نشده است.

محمدی با بیان اینکه فضای هنر در کشور وسیع است، تصریح کرد: امروز بشر جذب صنعت و نوآوری‌های آن میشود که این امر سبب میشود رشته‌های هنری استان و کشور از بین برود.

وی عنوان کرد: به طور نمونه زمانی که فرش ماشینی وارد کشور نشده بود شاهد بافت فرش‌های ارزشمند توسط بافندگان در استان همدان بودیم ولی در حال حاضر این هنر وضعیت مطلوبی ندارد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: زمانی هنر خطاطی، طب سنتی و معماری استان همدان در جایگاه بالایی قرار داشته و ارزشمند بود ولی امروز شاهد هستیم که چاپ، طب نوین و ساخت فضاهای کوچک جای هنرهای گذشته را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری همدان باید براساس آنچه که مقام معظم رهبری در نظر دارد هنرهای ایران را زنده کند، گفت: بنابر فرموده امام خمینی(ره) دین، مذهب و حقانیت اسلام را باید در قالب کپسول هنر به جهان عرضه کنیم.

محمدی با بیان اینکه مصرف‌های بیهوده و توسعه مصرف‌گرایی در همدان به آسیب تبدیل شده است، اظهار داشت: در گذشته بانوان خود به تولید نیاز خود دست میزنند که این امر بسیار پسندیده بود ولی امروز میبینیم که شرایط تغییر کرده و جامعه مصرف‌گرایی در استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه فیلترهای جذب نیرو در ادارات و دستگاه‌های استان باید سخت شود، بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در کشور و استان همدان این است که به سبب کمبود فرصت شغلی و بیکاری، افراد با فشارهای مختلف وارد دستگاههای دولتی میشوند و هیچگونه فایده‌ای نیز برای جامعه ندارند.

محمدی با تاکید بر اینکه دشمنان هنرهای اصیل و حیاتی ایران را گرفتند، اظهار داشت: باید تلاش کرد تا نسبت به احیا هنرهای فراموش شده و از بین رفته کشور و استان همدان اقدام شود و حوزه هنری نقش اساسی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات