خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه الازهر مصر در نامه‌ای به آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
احمد الاطیب رئیس دانشگاه الازهر مصر طی نامه‌ای به آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار همکاری هر چه بیشتر در مقابله با افراطی‌ها شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۰۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بعد از برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری در قم، دانشگاه الازهر مصر نیز کنگره‌ای برگزار کرد که در آن احمدالاطیب رئیس دانشگاه الازهر نیز سخنرانی کرد.
وی بیان کرد: بنده سخنرانی ایشان را گوش کردم و بسیار خوب و علیه تکفیری سخنرانی کرده بود که پس از آن نامه‌ای به ایشان نوشته و بیان کردم که باید با هم همکاری کرده تا تکفیری‌گری را از بین ببریم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بعد از مدتی وی جواب نامه را داد و در آن نامه ابتدا بابت تاخیر در پاسخ عذرخواهی کرد و گفته بود که ما درگیری‌هایی در کشور داریم و به همین دلیل تاخیر افتاد و از سوی دیگر نیز تاکید کرده بود که ما آمادگی داریم در این عرصه با شما نهایت همکاری را داشته باشیم و باید دست به دست هم دهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: این رابطه و نوشتن نامه می‌تواند نقش موثری داشته باشد و باید ارتباط خود را با الازهر ادامه دهیم.

وی بیان کرد: این کنگره برای ما نیرو و فرصتی بود که توانستیم ارتباط خود را با مفتیان دیگر کشورها گسترش دهیم و همین که از 80 کشور دنیا در این کنگره شرکت کردند یعنی ما را قبول داشته و شیعه ستیزی آنها از بین رفت.

این مرجع تقلید ادامه داد: تصمیم گرفتیم تا دبیرخانه دائمی کنگره نیز تشکیل شود و به همین منظور تیمی را تشکیل داده و اقداماتی را مد نظر خواهیم داشت.

ارسال نظرات