مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر با تاکید بر این‌که استاندارهای اروپایی یک بهانه برای عربستانی‌ها جهت جلوگیری از انجام پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هما بوده است،گفت:این هواپیما در شش ماه گذشته ۱۰۰ پرواز به فرودگاه های این کشور انجام داده است.
کد خبر: ۸۵۰۹۳۹۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شاهرخ نوش‌آبادی اظهار کرد: هواپیما 747 ایران‌ایر در شش ماه گذشته بیش از 100 پرواز به فرودگاه‌های مختلف عربستان انجام داده است و استانداردهای اروپایی فقط بهانه‌ای برای عربستانی جهت ندادن اجازه فرود به این هواپیما بوده است.

وی با بیان این‌که اروپا اجازه پرواز هواپیمای غیراستاندارد به این قاره نمی‌دهد، تصریح کرد: با این حال اگر این هواپیما مشکلی داشت که شش ماه گذشته بیش از 100 بار در فرودگاه‌های عربستان نشست و برخاست انجام نمی‌داد.

وی یادآور شد: دیروز 260 نفر از زائران وامروز نیز 30 نفر دیگر به سرزمین وحی منتقل شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت شب گذشته با بیان این‌که عربستان هواپیمای حاوی زائران ایرانی را به دلیل نداشتن استانداردهای اروپایی از جده برگرداند گفته بود:
عربستان اعلام کرده بود هواپیماهایی که تأیید استانداردهای اروپا را نداشته باشند اجازه ورود به فرودگاه جده را ندارند، این پرواز متعلق به پرواز اصفهان به جده بود که متأسفانه این تأییدیه را نداشت و از جده برگردانده شد.

وی اضافه کرد: در گذشته به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بودیم که این قانون در کشور عربستان وجود دارد اما در عین حال هواپیمای موجود استانداردهای لازم را نداشت و برای جایگزین هواپیمایی زائران هواپیمای بازگشتی را امشب (چهارشنبه شب) رأس ساعت 22 از تهران به جده انتقال می‌دهد.

ارسال نظرات