برای دومین سال پیاپی صورت گرفت کسب رتبه اول استان تهران توسط بسیج هنرمندان پیشوا
کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا برای دومین سال متوالی رتبه اول را در بین کانون‌های بسیج هنرمندان استان تهران کسب کرد.
کد خبر: ۸۵۰۹۳۷۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج:کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا طی بررسی‌های انجام شده در سال 1393 توسط سازمان بسیج هنرمندان استان تهران به‌عنوان کانون برتر، نمونه و حائز رتبه اول در بین کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان تهران شناخته شد.

علیرضا عزیزی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به همه مسئولان و شهروندان شهرستان پیشوا از همت، تلاش و همراهی هنرمندان بسیجی شهرستان پیشوا تقدیر ویژه کرد.

وی گفت: این افتخار به‌دست نیامده جز با تلاش مدیران بخش‌های مختلف این کانون که به صورت متحد، با همکاری و تعامل ویژه بین خود و مسئولان شهرستان پیشوا صورت گرفته است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا افزود: این کانون در سال 92 با ثبت 63 فعالیت توانست رتبه برتر استانی را به خود اختصاص دهد و در سال 93 توانست رکورد سال قبل خود را در 3 ماهه نخست سال بشکند و تا پایان سال با ثبت 114 فعالیت در قالب «نمایشگاه‌ها، جشنواره، سوگواره، کارگاه، مسابقه و ... » برای دومین سال متوالی کسب رتبه نخست و برتر استان تهران را برای شهرستان پیشوا به ارمغان بیاورد.

وی همراهی و حمایت‌های ویژه فرماندهی سابق ناحیه مقاومت بسیج پیشوا حسن درویشی و جانشین وی و فرماندهی جدید این ناحیه حسن عاطف ضمیر و همچنین جانشین وی و حمایت‌های مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و معاونت‌های مختلف در این ناحیه را از دیگر و مهمترین مواردی دانست که در کسب این عنوان در دو سال متوالی نقش بسزایی داشته‌اند و اگر احترام و حمایت ویژه این بزرگواران به این مجموعه نبود، این کانون به این عنوان دست نمی‌یافت.

عزیزی گفت: هم اکنون این کانون توانسته بیشتر هنرمندان این شهرستان را در رشته‌های مختلف هنری «خوشنویسی، تجسمی، ادبیات داستانی، شعر، موسیقی، تئاتر، فیلم و سینما، صنایع دستی، عکاسی» در کنار خود جمع کند و با برنامه‌ریزی‌های مختلف در رشد و شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح این شهرستان می‌کوشند.

وی از جمله شاخصه‌های اصلی کسب این عنوان را انجام کلیه وظایف محوله از ناحیه سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا به نحو احسن و شایسته، شناسایی و جذب نیرو و هنرمندان این شهرستان، طراحی، برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری جدید، سازنده و اجرای آن‌ها، فعال بودن گروه‌های مختلف هنری، ایجاد اشتغال برای هنرمندان این مجموعه، تشکیل و ارتقای سطح کمی و کیفی حلقه‌های صالحین و رشد معنوی اعضا و بصیرت افزایی، ارتباط نزدیک گروه‌ها با انجمن‌های استانی خود، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های شهرستانی، استانی و کشوری توسط این کانون، نوآوری و ایجاد خلاقیت در بین اعضا در تمام رشته‌های هنری، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و
فعالیت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مجازی کشور و مدیریت و فعالیت در عرصه جنگ نرم فرهنگی بوده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا بیان داشت: از شاخصه‌های عمده و رسالت‌های اصلی این کانون شناسایی نخبگان و استفاده از پتانسیل‌های وی برای پرورش نسل جوان در این شهرستان است و تاکنون سه تن از مسئولان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان استان تهران از این کانون انتخاب شده‌اند.

عزیزی ضمن تشکر از همراهی و حمایت نهادها، ادارات این شهرستان به‌ویژه عباس ملکوتی‌خواه فرماندار شهرستان پیشوا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پیشوا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا تصریح کرد: همان طور که امسال توسط مقام معظم رهبری سال «دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری شده است امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل بیش از پیش با ادارات و نهادها به‌ویژه متولیان فرهنگ و هنر این شهرستان قدم‌های بیشتری را برای فرزندان و نسل جدید در عرصه فرهنگ و هنر بر داریم و بتوانیم از این عناوین به دست آمده برای این شهرستان در سال‌های بعد دفاع کنیم.

ارسال نظرات