خبرهای داغ:
شاه امیریان
بیانیه بسیج جامعه زنان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن:
در جهان بینی که الگوی بی بدیلی چون حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در قله رفیع جایگاه و منزلت زن نشسته اصولا مقام زن با هیچ جایگاه و مرتبه دیگری قابل مقایسه نیست و اگر زنان ما به درستی به درک این مهم نایل آیند تمامی جهان بینی های موجود را در مقابل خود خاضع و خاشع می بینند.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۶۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج جامعه زنان سپاه فجر به مناسبت فرار رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن در بیانیه اعلام کرد«در سالی که توسط سلاله  پاک حضرت زهرا(سلام الله علیها)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نام گرفته، بهترین راه، الگوگیری از سیره و منش و اخلاق فاطمی در رفتار و کردار طرفین در جامعه اسلامی می باشد. و در این راستا انتظار است زنان اندیشمند و متمسکان به فرهنگ فاطمی وقت خود را بیش از هر چیز مصروف باز خوانی سیره عملی حضرت زهرا(س) نموده و در گامی فراتر از تجلیل، به تحلیل اندیشه ها و سیره عملی ایشان پرداخته و جان های تشنه معنویت را با استفاده از ابزار های روز دنیا از این سرچشمه غنی سیراب سازد. و با ایجاد همدلی و هم زبانی در همه عرصه ها خصوصاً در نهاد خانواده می توان الگویی مناسب از سبک زندگی اسلامی را به سایر زنان معرفی نمود»

متن بیانیه به شرح زیر است:

بالاترین و بهترین زن نمونه که تمام زن ها و شخصیت های مسلمان باید از او درس بگیرند، فاطمه زهرا «سلام الله علیها» است.
 امید است سال جدید از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد و یاد آن بزرگوار تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگی مردم ما بگذارد. 
مقام معظم رهبری« مدظله العالی»

نقش و سهم زنان در جامعه اسلامی نقشی بی بدیل و ممتاز است و اولین کسی که این جایگاه را به زنان معرفی کرد، معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بودند که فرمودند: «زن مظهر تحقق آمال بشر است، از دامن زن مرد به معراج میرود. دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است» و به دنبال آن مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) رسالت و نقش ارزشمند زنان را در انقلاب اسلامی تبیین، و بر وظیفه آنان در تربیت دینی فرزندان و حفظ بنیان خانواده  تأکید بسیار چشمگیری داشته که در گزیده ای از فرمایشات معظم له آمده است: « مجموعه زنان کشور ما از همه جای دنیا بهترند. وقت کار که می رسد، در کار سیاسی، فرهنگی و در کار تشکیلاتی جلو هستند. وقت جهاد که می رسد فرزندان خودشان را به دست خود به جبهه می فرستند. وقت خانه داری و تربیت اولاد که می رسد کدبانوی خانه هستند. همه اینها در دنیا کمیاب است. این ها خیلی ارزش است. این ها تربیت اسلامی است. این ها همه امید بخش است». چرا که الگو زهراست، زهرایی که نورش از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم مُلک تا آن سوی ملکوت اعلی می درخشد.

در جهان بینی که الگوی بی بدیلی چون حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در قله رفیع جایگاه و منزلت زن نشسته اصولا مقام زن با هیچ جایگاه و مرتبه دیگری قابل مقایسه نیست و اگر زنان ما به درستی به درک این مهم نایل آیند تمامی جهان بینی های موجود را در مقابل خود خاضع و خاشع می بینند.

در سالی که توسط سلاله  پاک حضرت زهرا(سلام الله علیها)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نام گرفته، بهترین راه، الگوگیری از سیره و منش و اخلاق فاطمی در رفتار و کردار طرفین در جامعه اسلامی می باشد. و در این راستا انتظار است زنان اندیشمند و متمسکان به فرهنگ فاطمی وقت خود را بیش از هر چیز مصروف باز خوانی سیره عملی حضرت زهرا(س) نموده و در گامی فراتر از تجلیل، به تحلیل اندیشه ها و سیره عملی ایشان پرداخته و جان های تشنه معنویت را با استفاده از ابزار های روز دنیا از این سرچشمه غنی سیراب سازد. و با ایجاد همدلی و هم زبانی در همه عرصه ها خصوصاً در نهاد خانواده می توان الگویی مناسب از سبک زندگی اسلامی را به سایر زنان معرفی نمود.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال 1394 که فرمود:« «پیشرفت اقتصادی»، «اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی»، «جهش‌های علمی به‌معنای واقعی»، «عدالت قضایی و اقتصادی» و از همه مهمتر، «ایمان و معنویت» ما بانوان جامعه اسلامی ضمن حمایت از این بیانات ارزشمند معتقدیم که زنان فاطمی می توانند با همت بلند خویش در مسیر پیشرفت اقتصادی و علمی گام های بلند و مؤثری را بردارند.

از دولت خدمتگزار نیز می خواهیم با الهام از سیره علوی در حکومت داری راه عدالت را در پیش گرفته و در رفع معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در داخل و حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تعاملات بین المللی و همچنین حفظ جایگاه زنان از هیچ کوششی دریغ نورزد.

در جهانی که بنیان خانواده متعمدانه توسط دشمنان بشریت هدف قرار گرفته است و زنان و مردان را به شوریدن علیه خانواده و عدم پایبندی به قواعد اخلاقی و حفظ حریم خانواده فرا می خواند، یکی از مواردی که جامعه امروز ما به شدت به آن نیازمند است برنامه ریزی جهت حفظ کیان خانواده، ازدواج جوانان و تربیت دینی فرزندان است. الگوی بی نظیری چون فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در زمینه تربیت فرزندان، شوهر داری و مدیریت خانواده حلّال واقعی مشکلات موجود است. لذا لازم است دولت خصوصاً دستگاه های فرهنگی به شیوه های مختلف و جذاب و متناسب با شرایط امروزین جامعه، مردم را به این سرچشمه های کمال متصل نموده و فرهنگ فاطمی را به مرور در زندگی مردم ساری و جاری نمایند.

اهمیت مسئله حجاب و عفاف در نظام مقدس جمهوری اسلامی تا بدان حد است که در افکار عمومی جهان به عنوان نماد پایبندی یا عدم پایبندی مردم به هویت دینی مطرح است و در واقع نیز اینگونه است. لذا این موضوع جزء اولویت های برتر دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است و بدین خاطر به طرق مختلف در حال ترویج فرهنگ بی بند و باری و لاابالی گری است. بدیهی است در قبال موضوعی که در صدر برنامه دشمن قرار دارد نمی توان بی تفاوت بود و یا آن را در حد یک معظل اجتماعی پیش پا افتاده محسوب کرد.

انتظار این است که تمامی دستگاه های مسئول، اعم از فرهنگی، سیاسی و انتظامی با اتخاذ رویکردی جامع، از تمام زوایا به مسئله نگریسته و نسبت به مواجهه منطقی، عالمانه و قاطع با این حربه دشمن اقدام نمایند و در راه پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها