جهانگیرزاده در تذکری شفاهی:

نباید برای امری مستحب حیثیت و آبروی ایرانی به زمین یخته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید با مقصران حادثه فرودگاه جده برخورد جدی شود، گفت: نباید برای امری مستحب حیثیت و آبروی ایرانی به زمین ریخته شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۰۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در تذکری شفاهی با تبریک به میلاد حضرت‌زهرا (س)، اظهار داشت: باید به استحضار نمایندگان برسانم که هنوز در آذربایجان غربی و در دریاچه ارومیه اتفاق خاصی رخ نداده و هنوز چشم نگران مردم و ما به آسمان است و به لطف الهی تا این مشکل حل شود.

وی افزود: در روزهای انتهایی سال و همزمان با برگزاری مسابقه پایانی والیبال، اتفاق بسیار نامناسبی در تهران رخ داد؛ صرف‌نظر از آنچه تحت عنوان مسائل فنی بود، برای ما جای تعجب است که فرزندان علاقمند آذربایجانی مظلوم را به باد کتک گرفتند، آیا این رسم مهمان‌نوازی است؟!

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه با بیان اینکه به شهردار خدوم مردم بی‌حرمتی کردند، تأکید کرد: طبق اصل 23 قانون اساسی حیثیت، جان، مال و حقوق اشخاص باید محترم شمرده شود اما چرا به این بی‌حرمتی رسیدگی نمی‌شود و وزیر کشور دریغ از یک پاسخی که ما بفهیم چرا چنین اتفاقی افتاده است؟! ده‌ها نفر چگونه حق دارند سر جوانی بیفتند و او را کتک بزنند، بدون اینکه جرم او اثبات شده باشد، آیا مفهوم حفظ امنیت و جان مردم این است؟!

وی بر همین اساس یادآور شد: از فرمانده نیروی انتظامی انتظار داریم مسئولان را برای پیگیری این موضوع مأمور کنند و باید با هر کسی که تخلف کرده، برخورد شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به حادثه رخ داده در فرودگاه جده عربستان، تصریح کرد: در این رابطه آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز تذکر دادند و باید به این موضوع رسیدگی شود، چرا که بنا نیست برای یک امر مستحب، حیثیت و آبرو و شخصیت ایرانی را به زمین بریزیم، مسئولان سازمان حج و زیارت و وزیر فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند و کسانی که قصور کردند باید مورد برخورد قرار گیرند و از سازمان حج و زیارت اخراج شوند.

ارسال نظرات