یکی از مراجع تقلید گفت: اتفاق فرودگاه عربستان نباید در سکوت باشد و نباید به سادگی در برابر این مسئله گذشت و از همین رو مسئولان باید به این امر توجه نشان دهند.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۷۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام به انسان‌ها عزت می‌دهد، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) دارای عزت بالایی هستند اما متاسفانه آنها را زندانی کرده و به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) از میان توده مردم برخاسته‌اند و در طول تاریخ مستضعفان از یاران ائمه اطهار (ع) حمایت‌ کرده‌اند و به نوعی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بوده‌اند و هیچ‌گاه از خواسته خود تسلیم نشده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب را برای نجات مستضعفان از شر مستکبران به راه‌ انداخته‌اند گفت: زمانی برخی از مردم جهان معتقد بودند که مردم ایران شاه و نظام شاهنشاهی را دوست می‌دارند که امام در این باره معتقد بودند که اینها دروغی بیش نیست.

آیت‌الله نوری ‌همدانی تصریح کرد: زمان میلاد پیامبر اکرم (ص) مبدأ خیرات و برکات بود و تمام آتشکده‌ها خاموش شد و کنگره انوشیروان نیز فروریخت که امام خمینی معتقد بودند که در آن زمان آتشکده‌ها دارای اهمیت زیادی بودند که خاموشی آتشکده‌ها به معنای پایان بت‌پرستی و آغاز یکتا پرستی در جهان بوده است.

وی با اشاره به پایان ظلم و بت‌پرستی گفت: با تولد پیامبر اکرم (ص) بت‌پرستی و ظلم از بین رفت که این امر نشان دهنده این است که پیامبر اکرم (ص) مبدأ خیر و برکت برای جهان بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از اعضای تیم مذاکره کننده ایران باید تقدیر و تشکر کرد و از سوی دیگر باید تیم مذاکره کننده به این امر توجه داشته باشند که نخستین شرط تفاهم با گروه 1+5 این است که تمام تحریم‌ها یکجا لغو شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه نباید مردم به دو دسته تقسیم شوند گفت: همه مردم ایران باید دارای وحدت باشند و نباید به دو دسته تقسیم شوند و همدلی خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: ما نسبت به پروتکل الحاقی نگران هستیم و به میان کشیدن مسائل دیگر درست نیست و از سوی دیگر طول کشیدن مذاکرات درست نیست و باید به وقت توجه داشته باشند و مذاکرات به ماه‌های طولانی نرسد.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله یمن گفت: کشتن زنان و کودکان درست نیست و برخلاف نظر قرآن است و هر کشوری باید در خصوص اداره کشورش باید مستقل باشد و از همین رو عربستان کار اشتباهی کرده است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی یادآور شد: تجاوز به دو نوجوان در عربستان نباید در سکوت باشد و نباید به سادگی در برابر این مسئله گذشت و از همین رو مسئولان باید به این امر توجه نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه باید دولتمردان به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کنند گفت: یکی از مطالب مهم در زندگی مردم معیشت و اوضاع اقتصادی است که امیدواریم با یاری خداوند مسئولان بتوانند نسبت به این امر توجه نشان دهند.

ارسال نظرات