خبرهای داغ:
بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به مناسبت 20 فروردین؛

حرکت حول محور ضرورت‌ها و نیازهای اساسی عرصه هنر از اهداف سازمان بسیج هنرمندان است

در بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به مناسبت 20 فروردین آمده است: یکی از مهمترین اهداف سازمان بسیج هنرمندان حرکت حول محور ضرورت ها، اولویت ها و نیازهای اساسی عرصه هنر انقلاب اسلامی و بسیج می باشد.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۵۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به مناسبت 20 فروردین بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی و تاسیس بسیج هنرمندان بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسمه تعالی

هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست. مقام معظم رهبری

بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی و تأثیرگذار در تمامی مراحل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همواره نقش آفرین رشادت های دلاور مردانی است که در تمامی عرصه ها حضوری فعال و اثرگذار داشته و دارند و در این راه با اهداء خون هزاران شهید گلگون کفن ادامه راه انقلاب را تثبیت نموده اند.

یکی از عرصه های نبرد حق علیه باطل در حال حاضر، عرصه ی جنگ نرم است از همین رو از بسیج انتظار می رود در عرصه فرهنگ و هنر نه به صورت معمولی و روزمره، بلکه هدفمند وارد شده و بتواند نیاز مردم به هنر را از طریق فعالیت های فرهنگی و هنری تا حد زیادی، مرتفع سازد.

بسیج هنرمندان یکی از اقشار نوپا اما هدفمند بسیج است. سازمان بسیج هنرمندان از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره به دنبال ایجاد یک جریان فرهنگی سالم و تأثیرگذار در سطح جامعه هنری کشور بوده و اقدام به شناسایی، حمایت، سازماندهی و تربیت هنرمندان متعهد نموده است. در این راستا با برگزاری جشنواره های هنری و ادبی متعدد، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی و تأسیس دانشگاه هنر انقلاب اسلامی، اقدامات و فعالیت های شاخصی را انجام داده است.

یکی از مهمترین اهداف سازمان بسیج هنرمندان حرکت حول محور ضرورت ها، اولویت ها و نیازهای اساسی عرصه هنر انقلاب اسلامی و بسیج می باشد.

روز 20 فروردین سالروز گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است که به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. این روز بهانه ایست برای بزرگداشت یاد و نام شهدای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بخصوص شهید آوینی که به راستی روایتگر روایت فتح بود و توانست در دوره ای که رزمندگان غیور در حال دفاع از این مرزو و بوم بودند روایتگر حماسه آفرینی آنان باشد و با زحمات این شهید والا مقام بود که مردم با واقعیت جنگ آشنا شدند.

در حال حاضر وظیفه هنرمندان متعهد و انقلابی است که ادامه دهنده راه شهید آوینی بوده و در عرصه جنگ نرم مردم را نسبت به تحرکات دشمن و شیوه های آنان مطلع نموده و روشهای مقابله با آنان را نیز به خانواده ها بیاموزند و دشمن را در موضع انفعال قرار دهند. انقلاب اسلامی از بدو تولد تاکنون در عرصه های مختلفی در حال نبرد و مقابله است، اولین عرصه، عرصه ی جنگ سخت و دفاع مقدس بود که با وجود 8 سال به طول انجامیدن این جنگ، ذره ای از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

دوم عرصه جنگ سیاسی و سوم جنگ اقتصادی است که با همت مردم و مسئولین، تا به حال با تمام دشواریها در این عرصه ها پیروز بوده ایم. چهارم عرصه جنگ فرهنگی و هنری یا جنگ نرم است که رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل با عناوین تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی از آن یاد کرده اند و به مسئولین اعلام خطر کرده و آنان را به برنامه ریزی جهت مقابله با آن فرا خوانده اند.

سازمان بسیج هنرمندان استان همدان در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در سال 93 اقدامات مختلفی نظیر برگزاری جشنواره های استانی ادبیات داستانی، تئاتر، تجسمی، خوشنویسی و جشنواره منطقه ای تئاتر بسیج غرب کشور، برگزاری جلسات منظم انجمن های هنری و ادبی، برپایی نمایشگاههای هنری، برگزاری مراسم عصر شعر و خاطره در مناسبت های مختلف، تولید 3 اثر توسط انجمن موسیقی استان، نشست های بصیرتی هنرمندان ، اکران فیلم های جشنواره مقاومت و برگزاری کارگاههای استانی شعر و موسیقی را انجام داده است. برگزاری اولین یادواره استانی 72 شهید هنرمند استان همدان از مهمترین اقدامات سال 93 سازمان بسیج هنرمندان بود که در اسفند ماه برگزار شد.

انشاالله در سال 94 با همت و تلاش مدیران محترم کانون های بسیج هنرمندان شهرستان ها و مسئولین انجمن ها و گروههای هنری و ادبی بتوانیم جشنواره های استانی عکس، شعر و فیلم کوتاه را برگزار نماییم و همچنین با برگزاری مجمع قشر هنرمندان و برگزاری حلقه های صالحین در کنار انجمن ها و گروههای هنری بتوانیم سطح معرفتی و بصیرتی ایشان را افزایش دهیم. در پایان امیدوارم با تلاش و همکاری مدیران فرهنگی و هنری استان در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی بتوانیم در راستای هنر متعالی انقلاب اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات