چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟
کد خبر: ۸۵۰۹۱۵۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید رسایی در سایت شخصی خود به نقد رفتار دستگاه دیپلماسی درباره تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی پرداخت و نوشت: در تعجبم چطور رئیس جمهور محترم که با فضاسازی تبلیغاتی و نامه نگاری و تجزیه و تحلیل یک اتفاق در شیراز که به علی مطهری حمله فیزیکی شده بود، هیأتی عالی رتبه تعیین می کند، در خصوص این موضوع نه تنها آن حساسیت را به خرج نمی دهد بلکه سوگمندانه وقتی صداهایی برای توجیه و فراموشی آن شنیده می شود، در دهان آنها نمی زند؟
 چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟
نهم فروردین بود که پیامک تلخی مبنی بر تجاوز و آزار و اذیت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده توسط پلیس ملعون عربستان سعودی دریافت کردم! حتی باورش سخت بود. همان وقت با معاون آقای ظریف تماس گرفتم و صحت و سقم موضوع را جویا شدم. متأسفانه موضوع "تجاوز و آزار و اذیت" توسط ایشان تأیید شد. البته تأکید کردند که بهتر است موضوع خبری نشود و من هم قبول داشتم. گفتند که در حال پیگیری موضوع هستند ولی معاون مربوطه وزارت خارجه تأکید داشت که بر اساس بررسی های وزارت خارجه این اقدام، کاری طراحی شده توسط پلیس عربستان نیست بلکه تخلف دو مأمور فرودگاه بوده! از این نگاه خوشبینانه تعجب کردم و گفتم که پذیرش این ادعا راحت نیست مگر اینکه حکم الهی درباره این دو حیوان در سریعترین زمان ممکن اجرا شود.

روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی با آقای لاریجانی و برخی از همکاران صحبت کردم، اطلاع نداشتند، وقتی شنیدند خیلی بهم ریختند و وعده پیگیری موضوع را دادند. بنا نداشتم در این باره به صورت علنی موضعی بگیرم اما اکنون که موضوع خبری شده و ناباورانه می شنوم که برخی از مسئولان با توجیه حفظ رابطه با عربستان به دنبال انکارو توجیه این عمل شنیع هستند، نمی توانم سکوت کنم و با صدای بلند می پرسم چه چیزی را انکار می کنید، خبری را که خودتان تأیید کرده اید!

چطور می توان باور کرد که این اقدام بدون طراحی صورت گرفته در حالی که مأموران مذکور در لباس مأموریت پلیس و در محل کار خود بوده اند؟ یک کاروان و والدین آنها منتظر این دو نوجوان بوده اند تا از اتاق تفتیش بدنی بیرون بیایند و طبیعی بوده که آنها بعد از اینکه چنین رفتاری با آنها صورت می گیرد، در حالتی طبیعی به جمع کاروان و نزد پدر و مادر خود بازنمی گردند! و ده ها دلیل دیگر که قابل تصور است.

اکنون در تعجبم چطور رئیس جمهور محترم که با فضاسازی تبلیغاتی و نامه نگاری و تجزیه و تحلیل یک اتفاق در شیراز که به علی مطهری حمله فیزیکی شده بود، هیأتی عالی رتبه تعیین می کند، در خصوص این موضوع نه تنها آن حساسیت را به خرج نمی دهد بلکه سوگمندانه وقتی صداهایی برای توجیه و فراموشی آن شنیده می شود، در دهان آنها نمی زند؟ چرا با کاردار عربستان متناسب با این اتفاق شنیع برخورد نمی شود؟ چرا وی از ایران اسلامی اخراج نمی شود تا با آمران و عاملان این رفتار شنیع برخورد لازم صورت گیرد؟ چرا مقامات عربستان عذرخواهی رسمی نمی کنند؟ عزت فروشی تا کی و کجا ؟ قرار بود كه آقايان به پاسپورت هاي ما عزت ببخشند، آقايان عزت بخشي پيش كش لطفا طوري مملكت داري كنيد كه ... 

 چطور آقای هاشمی که همواره نسبت به تعامل با نظام عربستان سعودی از خود اشتیاق نشان می دهد و خود را تأثیرگذارترین و نزدیکترین فرد به سعودی ها می داند، در باره این اتفاق شنیع ساکت است. ایشان که درگیری چند نفر با علی مطهری در شیراز  را عملی شنیع می دانست چرا در برابر این رفتارهای شنیع ساکت است؟ آیا آن دو نوجوان، فرزندان ما نیستند؟! آقای مطهری شما که خود را وکیل فتنه گران در مجلس می دانید چرا پیگیر این اهانت شنیع نسبت به حجاج ایرانی نیستید، چرا ساکتید؟! والله در این چند روز هر کاری از دستم بر می آمده انجام داده ام و کوتاهی نکردم با این همه از خودم در تعجبم که چرا از غصه این حرمت شکنی نسبت به دو نوجوان از خانه خدا برگشته، قالب تهی نکردم و همچنان زنده ام ...

پیگیری این موضوع را رها نمی کنیم. امروز هم طی نامه ای به رئیس جمهور که تعدادی از نمایندگان آن را امضا کرده اند، خواستار ارائه گزارش اقدامات انجام شده شدیم. دولت باید اقدام درخوری کند ...

ارسال نظرات