خبرهای داغ:
مسئله ای به نام عربستان:

نگاهی تحلیلی به اوضاع داخلی عربستان و قدرت طلبی های این کشور در خارج از مرزها

کد خبر: ۸۵۰۹۱۳۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، پادشاهی عربستان سعودی کشوری  وسیع و ثروتمند است که رتبه یک منابع نفتی در کل دنیا و نیز رتبه ششم در بهره مندی از ذخایر گاز را در بر دارد.

به همین علت نیز جزو ثروتمند ترین کشور ها محسوب شده و توانسته است دولت رفاه را در کشور پایه ریزی کند.

عربستان به واسطه همین پشتوانه مالی و حمایت هایی که از جانب مهمترین دولت های جهان دریافت می کند از غول های بزرگ خواهان قدرت در جامعه جهانی و به ویژه در منطقه مدیترانه است.

همچنین می‌توان به شاخصه‌هایی چون به رسمیت شناختن وهابیت در سطح جامعه، ممنوعیت‌های رفتاری دشوار درارتباط با زنان، کنترل و در دست داشتن تمامی رسانه ها در سطح کشور، مجاز و حتی لازم بودن اختیار چهار همسر برای هر مرد، اجرای سختگیرانه قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه( به عنوان مثال قطع انگشتان دست در انظار عمومی برای جرم دزدی)، ممنوعیت رانندگی بانوان در کل کشور، اداره کشور به صورت کاملا پادشاهی، در نظر نگرفتن هر گونه حق دخالت در مدیریت کشور برای مردم( تمامی پست های مهم مملکتی توسط شاهزادگان و وابستگان مدیریت می شود.

 عدم عضویت در سازمان ملل به واسطه مخالف دانستن احکام این سازمان با احکام شریعت، عدم وجود سالن سینما دراین کشور و هزاران ممنوعیت و قوانینی که بر این کشور حاکم است می توان اشاره داشت.

نگاهی تحلیلی به اوضاع داخلی عربستان و قدرت طلبی های این کشور در خارج از مرزها

می‌توان عربستان را کشوری دانست که در برابر کوچک ترین اعتراضات داخلی شدید ترین عمل ها را در پی میگیرد و صدق این موضوع را می توان در وضعیت وحشتناک رهبران شیعه این کشور جست و جو کرد.

در این میان اما پس از انقلاب اسلامی ایران عربستان رفتارهای تند و تیزی را در ارتباط با ایران اسلامی در پیش گرفته است؛ از انتقاد و ابراز عقیده های تند و تیز در ارتباط با ایران تا حمله و استفاده از مواد شیمیایی در برابر زوار بی دفاع ایران و درخواست های پی در پی این کشور از دول غربی برای حمله نظامی به ایران برای جلوگیری از ادامه فعالیت های هسته ای طی سال های 2008.

از آشکارترین علت‌های این رفتار‌ها می توان به مخالفت شدید دو اندیشه شیعی و وهابی نسبت به یکدیگر، روابط نزدیک و همسوی عربستان و آمریکا، قدرتمندی ایران در منطقه و علاقه به در برداری تمام جنبه های قدرت منطقه از نقطه نگاه عربستان اشاره داشت.

نگاهی تحلیلی به اوضاع داخلی عربستان و قدرت طلبی های این کشور در خارج از مرزها

این روزها اما آنچه بیشتر از هر زمان دیگری سبب شده است تا روابط ایران و عربستان تیره باشد مسئله یمن است. مسئله ای که روز به روز بزرگتر می شود و حمله عربستان به خاک یمن و مردم بی دفاع آن کشور و به خصوص مقابله شدیدی که عربستان با شیعیان این کشور آغاز کرده است خارج از تحمل ظلم ستیزی ایران اسلامی است.

عربستان با در دست داشتن علت هایی چون برقراری دموکراسی(!) در خاک یمن، جلوگیری از نفوذ اندیشه های انقلاب به سرزمین خود وهمایت از منصور هادی وارد این جنگ شده است.

با توجه به نقطه نگاه  جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمامی سرزمین های اسلامی و دفاع از مردم مظلوم و نیز دفاع از آرمان های آزادی خواهانه  در سراسر جهان، مسلما ایدئولوژی برتر در منطقه محسوب می شود و تفکری خطرناک در دامنه همسایگان عربستان.

نکته نهایی این نوشتار آنکه  ممکن است زورگویی ها و یک دندگی های عربستان تا زمانی که ثروت دارد و پشتیبانی آمریکا را نیز در بر دارد ادامه یابد و سرنوشت مردم مظلوم یمن، بحرین و تمام آنها که ملل آزرده خاطر و مظلوم منطقه هستند به دستان ستمگر تاریخ سپرد می شود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار