ابوترابی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس:

جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین کننده موقعیت و جایگاه خانواده در جامعه اسلامی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) تبیین کننده جایگاه خانواده در جامعه اسلامی است و شرط نزدیکی سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمه زهرا (س) است
کد خبر: ۸۵۰۹۰۲۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (19 فروردین 94)، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بسیاری از محدثین اهل سنت و جماعت و محدثین مکتب اهل بیت (ع) در بیش از 70 و اندی روایت بر این واقعیت اذعان کرده‌اند که آیه تطهیر در شان و منزلت فاطمه و پدر و همسر و دو فرزند ایشان نازل شده است.

وی افزود: موقعیت و جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین کننده جایگاه زن و خانواده در جامعه اسلامی است اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود و اگر اراده داریم تا جامعه اسلامی و ایرانی در جایگاهی که شایسته آن است قرار گیرد باید به معنای واقعی کلمه حضرت فاطمه (س) و خانه نورانی وی را به عنوان الگو در جامعه اسلامی مطرح و بر آن پای‌ فشاری کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نهاد خانه با محوریت زن در جایگاه خود قرار گیرد و نهاد خانواده با محوریت مرد به مسئولیت واقعی خود بپردازد خانه، خانه‌ای خواهد بود که در آن فرزندان صالحی تربیت شوند.

ابوترابی ادامه داد: این خانه است که خیل عظیم شهدا را به جامعه انسانی و اسلامی تقدیم می‌کند. این خانه‌هاست که دفاع مقدس دستاورد ارزشمند آن است. این خانه است که شهدای هسته‌ای را تقدیم می‌کند و امروز ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان امروز جهان قرار می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی، گفت: این دو شهید به معنای واقعی کلمه از پیروان راه صدیقه کبری و یکی از شاگردان ایثارگر مکتب امام (ره) بودند. برای این شهیدان و شهدای عالیقدر هسته‌ای و شهدای جمهوری اسلامی علو درجات را از خداوند متعال را مسئلت داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار