خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت : حضرت زهرا(س) كامل‏ترين اسوه و الگوى حيا، عفّت و حجاب است.
کد خبر: ۸۵۰۹۰۰۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: از جمله القاب حضرت فاطمه (س) «محدّثه» است؛ يعنى كسى كه فرشته بر او نازل شده و با وى سخن میگفته پس از رحلت رسول خدا(ص) جبرئيل همواره بر فاطمه (س) وارد شد و ضمن تسلّى دادن ايشان، رخدادهاى آينده را برايش باز میکرد.

وی در ادامه گفت: حضرت مظهر رضایت و خشم الهی است به طوری که خداوند با خشم فاطمه، خشمگين می‌‏شود و با رضايتش راضى میگردد، اين بيانگراوج مقام و منزلت معنوى فاطمه (س) نزد خدا و چيزى فراتر از مقام «راضيه» و «مرضيّه» بودن آن حضرت است.

عدالتی شربیانی ايمان و خداشناسى، عبادت و بندگى خالصانه‏، اطاعت پذيرى و تبعيّت از مقام نبوّت و امامت، عصمت و عفّت، ‏ تعهّد و مسئوليّت پذيرى را از خصایص حضرت زهرا(س) دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین اذعان داشت: معصومان از جمله حضرت زهرا (س) در بالاترين مرحله شناخت حق تعالى جاى دارند و همين درك و شناخت عميق، آنان را به ارتباط و انسى هميشگى با خدا و عبادتى خالصانه و مشتاقانه در پيشگاه معبود، وا می‏دارد.

این مقام مسئول افزود: وجود فاطمه (س) به عنوان پاره تن رسول خدا (ص)، استمرار «اسوه حسنه» نبوى است و همين است رمز و راز اين كه  سيره فاطمه (س) براى همه، حتى امامان از نسل او، حجّت و الگو است.

وی در ادامه گفت: در حقيقت، اسوه پذيرى از سيره فاطمى همان اسوه پذيرى از سيره نبوى محسوب میشود که از جلوه‌‍‌هاى بارز سيره فاطمى (س) اطاعت پذيرى و تبعيّت ايشان از مقام نبوت و امامت است که ما نیز باید این را سرلوحه کارهای خویش قرار دهیم.

عدالتی شربیانی در پایان به اینکه حضرت زهرا (س)، اسطوره عفّت و تقوا است اشاره کرد و تأکید کرد: حجاب و رعايت حيا و عفاف براى زنان نه تنها يك ضرورت اجتماعى براى سلامت و حفظ عفت عمومى جامعه است؛ بلكه مهم‏ترين راهكار حفظ كرامت و شخصيت انسانى زنان در عرصه‏ هاى گوناگون است که آن حضرت كامل‏ترين اسوه و الگوى حيا، عفّت و حجاب است.

 

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها