رئیس سازمان بسیج طلاب سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: همایش شیوه‌‌های نوین تبلیغ در فضای مجازی و رسانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۳۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی فلاحتی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: روحانیون و طلبه‌ها در قالب حوزه علمیه در تبلیغ دین و احکام الهی وظیفه خطیری در جامعه اسلامی بر عهده دارند که متناسب با زمان و مکان‌های مختلف برای تبلیغ باید از شیوه‌های متفاوت استفاده کنند.

فلاحتی با اشاره به اینکه استکبار و دشمنان اسلام و قرآن با تهاجمات گسترده فرهنگی و جنگ نرمی که به‌وجود آورده دیگر نیازی به استفاده از سلاحهای سخت نخواهد داشت، بیان کرد: امروز دشمنان و استکبار با استفاده از سلاح‌های نرم از طریق ماهواره و فضای مجازی وارد خانه‌های ما شده و اذهان جوان‌ها و نوجوانان ما را تسخیر کرده و دیگر برای مقابله با احکام و دین ما دیگر لزومی ندارد به لشکرکشی و استفاده از سلاح‌های سخت دست بزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنگ نرم و استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی بهترین ابراز دشمنان برای تسخیر اذهان جوانان است، ادامه داد: منابر و مساجد به تنهایی نمی‌تواند ما را در مقابله جنگ نرم  استکبار موفق کند و برای اینکه بتوانیم به خوبی مبارزه با دشمنان بپردازیم و در این راه موفق باشیم باید از ابزار و سلاح‌هایی که دشمنان استفاده می‌کنند ما نیز آنها را به‌کار گیریم.

رئیس سازمان بسیج طلاب سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید بر اینکه ارتباط روحانیون و طلبه‌ها با رسانه‌ها باید سازمان‌یافته باشد، تصریح کرد: تبلیغ از سوی حوزه‌های علمیه می‌تواند بهترین تاثیرات را در جامعه داشته باشد اما متاسفانه ارتباط روحانیون با رسانه‌ها، فضای مجازی و حتی رسانه ملی شکلی سازمان یافته ندارد.

فلاحتی با ذکر اینکه برای اینکه مبلغان دینی در رسانه و فضای مجازی بهترین تاثیر داشته باشند سعی داریم یک دوره آموزشی در این زمینه برگزار کنیم، افزود: همایش و دوره آموزشی شیوه‌های نوین تبلیغ در فضای مجازی و رسانه ویژه اساتید و طلاب خواهر و برادر به مدت دو روز در تاریخ‌های سوم و چهارم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام برای کلیه طلبه‌ها تا 31 فروردین بوده، خاطرنشان کرد: این دوره در پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب مدارس علمیه برگزار شده و همایش آن نیز در مرکز آموزش عقیدتی تنگک برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به زمینه‌های آموزشی این دوره اشاره کرد و عنوان کرد: آموزش وبلاگ‌نویسی، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا در فضای مجازی از جمله مواردی است که روحانیون در این زمینه‌های آموزش می‌بینند.

فلاحتی از کلیه کسانی که در برگزاری این همایش سازمان بسیج طلاب را یاری خواهند کرد قدردانی کرد و گفت: این دوره با همکاری سازمان بسیج طلاب سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، مرکز حوزه علمیه استان و خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات