رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد

بستری بیش از 87 هزار بیمار در مراکز بیمارستانی علوم پزشکی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از بستری بیش از 87 هزار بیمار در مراکز بیمارستانی علوم پزشکی زنجان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۲۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

علیرضا بیگلری با اشاره به اینکه تمامی مقدمات لازم برای انجام نخستین عمل پیوند کلیه در این استان فراهم شده است، افزود: با به کار گیری و تربیت نیروهای متخصص دراین حوزه امکان عمل پیوند کلیه در این استان فراهم شده است.

وی یادآوری کرد: در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات لازم انجام عمل های پیوند دیگر ارگان های بدن نیز در این استان بیش از گذشته مهیا خواهد شد.
بیگلری با اشاره به اینکه با انجام عمل پیوند کلیه در این استان رنج اعزام بیماران رنجور و دردمند به دیگر مراکز کشور کاهش خواهد یافت، افزود: تحقق این امر مهم می تواند خدمات رسانی به گروه های هدف را بیش از گذشته تسهیل کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان یکی از اولویت های مهم و اساسی این واحد دانشگاهی در سال جاری را افزایش تخت های بیمارستانی این استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مراکز بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه هستند.
وی یادآوری کرد: بخشی از بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان با تغییر کاربری برای ارایه خدمات در این بخش آماده سازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از فراهم شدن امکان حضور پروفسور جواد پرویزی فوق تخصص ارتوپدی از دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا آمریکا در زنجان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده بخشی ازمکان در حال تغییر کاربری بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان برای انجام عمل های بیماران متقاضی از سوی این چهره شاخص علمی اختصاص می یابد.
ب
یگلری تقویت و افزیش کلینیک ها به ویژه در حوزه دندانپزشکی، تجمیع واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی بخش آی سی یو بیمارستان ولی عصر(عج) به تعداد 12 تخت، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان سینه نخستین بار در استان و ارایه خدمات بهداشتی به 170 هزار جمعیت حاشیه نشین را از اهم برنامه های دانشگاه علوم پزشکی این استان در سال جاری اعلام کرد.
این مسئول با یادآوری روز هفتم آوریل برابر با 18 فروردین با عنوان روز جهانی بهداشت، ادامه داد: نامگذاری این روز با هدف توجه ویژه به ایمنی غذا و تامین سلامت عموم مردم انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بروز بیماری های قلبی و عروقی را ارمغان بی توجهی به ایمنی غذا بیان کرد.
بیگلری از بستری 87 هزار و 627 بیمار اززمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تا 15 فروردین درمراکز بیمارستانی تحت پوشش علوم پزشکی این استان خبر داد و گفت: 350 هزار و علاوه بر آن 231 هزار و 620 نفر نیز توسط پزشکان و متخصصان امر طی 11 ماه از اجرای طرح تحول سلامت ویزیت شدند.
وی همچنین تعطیلی 56 واحد متخلف عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، جمع آوری 110 مورد عرضه مواد غذایی دوره گرد و انجام 12 هزار بازدید از اماکن عرضه مواد غذایی طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی را ازجمله اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این استان برشمرد.
  بیگ
لری با اشاره به پخش سریال طنز 'در حاشیه' از سیمای جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: طنز در مسایل و موضوعات مختلف شایسته است اما نباید گروه و یا عده ای به مسخره گرفته شوند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون پزشکان و متخصصان دلسوز در مناطق مختلف کشور و در این استان فعالیت می کنند که تمامی مسایل و جوانب شوخی با آنها باید در کنار یکدیگر لحاظ شود.
در پایان این نشست از کتاب برنامه عملیاتی اجرای مقررات بهداشتی بین المللی در پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی با بهره گیری از نظام مراقبت سندرمیک با همکاری پزشکان استان زنجان و وزارت بهداشت رونمایی شد.
این مجموعه به منظور پاسخگویی به نیروهای مستقر در پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی کشور طراحی شده است.

ارسال نظرات